Simulacro, mitificación y punto de vista en Exit Through the Gift Shop (Banksy 2010)
Fernández Reyes, Álvaro A. (Universidad de Guadalajara)

Títol variant: Simulacrum, mythology and point of view in Exit Through the Gift Shop (Banksy 2010)
Data: 2017
Resum: Nos interesa ver en el caso de Exit Through the Gift Shop (Banksy 2010), cómo un camarógrafo aficionado expone su obsesión por el registro de la práctica de artistas callejeros. Nos enfocaremos en cuestionar este paradójico juego del arte y del registro audiovisual, en indagar cómo en estos "actos de cultura": Street Art, registro del acto creador y cine documental, se genera una puesta en abismo de la mirada que devela la ya tradicional crisis del arte y la condición vertiginosa de la cultura visual.
Resum: We are interested in seeing in the case of Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010), how an amateur cameraman exposes his obsession with recording the practice of street performers. We will focus on questioning this paradoxical game of art and audiovisual record, inquiring how in these "acts of culture": Street Art, recording of the creative act and documentary film, generate a mise en abyme of the gaze that unveils the already traditional crisis of the art and the vertiginous condition of the visual culture.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Cultura visual ; Cine documental ; Street Art ; Banksy ; Punto de vista ; Documentary ; Visual Culture ; Point of View
Publicat a: DeSignis, Núm. 27 (Julio-Diciembre 2017) , p. 67-75, ISSN 2462-7259



5 p, 112.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > designis
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-10-14, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir