Breve Análisis de la Europeización de la Política Euromediterránea
Wu, Tong
Ayuso Pozo, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Europeus

Date: 2019
Description: 45 p.
Abstract: Debido a la posición dominante de la Unión Europea en las relaciones Euromediterráneas, en el proceso de cooperación se reflejan obviamente la europeización tal como el regionalismo, la economía neoliberal y la norma constitucional como la democracia y los derechos humanos. En la actualidad la cooperación no ha conseguido muchos éxitos y enfrenta nuevos desafíos, lo que pone en duda aplicabilidad del modelo de la UE en la zona vecina. La europeización no es la mejor solución al problema de seguridad, estabilidad y prosperidad de la zona Mediterránea. Por eso no es clara la perspectiva de la cooperación Euromediterránea.
Abstract: A causa de la posició dominant de la Unió Europea en les relacions Euromediterrànies, en el procés de cooperació es reflecteixen òbviament l'europeïtzació tal com el regionalisme, l'economia neoliberal i la norma constitucional com la democràcia i els drets humans. En l'actualitat la cooperació no ha aconseguit molts èxits i enfronta nous desafiaments, la qual cosa posa en dubte aplicabilitat del model de la UE a la zona veïna. L'europeïtzació no és la millor solució al problema de seguretat, estabilitat i prosperitat de la zona Mediterrània. Per això no és clara la perspectiva de la cooperació Euromediterrània.
Note: TFM del Màster Universitari en Integració Europea publicat en forma d'article a la revista Quaderns de recerca; núm. 48
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Integració Europea [4313791]
Study plan: Màster Universitari en Integració Europea [1164]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Integració europea ; Mediterrània ; Europeització



45 p, 1.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Institute of European Studies (IEE)
Research literature > Dissertations > Faculty of Law

 Record created 2019-10-24, last modified 2025-09-04



   Favorit i Compartir