Critical literacy in school : case Study
Caballol Oliva, Violeta
Castellví, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2019
Descripción: 1 pag.
Resumen: The present research is a case study that aims to inquire in the area of critical literacy as a potential tool to develop critical thinking. It is commonly agreed that one of the functions of school is enabling people to think. Critical literacy is a powerful approach to address issues of people's life and the world from a social and critical perspective. That is why this paper aims to construct knowledge in the field of critical literacy drawing from a real practice in a school. It analyses a proposal intervention designed from a critical literacy approach regarding its effectiveness in promoting critical thinking.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès.
Titulación: Educació primària [2500798]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Documento: bachelorThesis ; Text
Materia: Critical thinking ; Critical literacy ; Social sciences



1 p, 597.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Educación. TFG

 Registro creado el 2019-11-05, última modificación el 2020-01-11



   Favorit i Compartir