Critical literacy in school : case study
Caballol Oliva, Violeta
Castellví Mata, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2019
Description: 1 pag.
Abstract: The present research is a case study that aims to inquire in the area of critical literacy as a potential tool to develop critical thinking. It is commonly agreed that one of the functions of school is enabling people to think. Critical literacy is a powerful approach to address issues of people's life and the world from a social and critical perspective. That is why this paper aims to construct knowledge in the field of critical literacy drawing from a real practice in a school. It analyses a proposal intervention designed from a critical literacy approach regarding its effectiveness in promoting critical thinking.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Critical thinking ; Critical literacy ; Social sciences



1 p, 723.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2019-11-05, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir