Com valorar la qualitat prosòdica i de parla en joves amb Síndrome de Down
Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)

Títol variant: Cómo valorar la calidad prosódica y de habla en jóvenes con Síndrome de Down
Data: 2020
Resum: Segons l'informe EUROCAT - Surveillance of congenital Anomalies in Europe: Epidemiology of Down syndrome 1994-2014, dels 5,2 milions de persones nascudes cada any a la Unió Europea, al voltant de 104,000 (2,5%) pateixen anomalies congènites. La Síndrome de Down (SD), un trastorn causat per la trisomia del cromosoma 21, representa aproximadament el 8% d'aquestes anomalies. Per abordar la integració social d'aquest col·lectiu, la millora de la parla, i en particular, de la prosòdia i la qualitat de la veu, és determinant. Aquest, però, és un repte difícil d'abordar. Els experiments descrits en article centren el seu interès en aquest aspecte, gràcies a la possibilitat d'emmagatzemar mostres de veu de parlants amb SD sense la pressió d'un entorn experimental, com ofereix el videojoc educatiu Pradia: Misteri en la ciutat, una eina clínica per a practicar l'ús adequat de la prosòdia en un entorn gamificat.
Resum: Según el informe EUROCAT- Surveillance of congenital Anomalies in Europe: Epidemiology of Down syndrome 1994-2014, de los 5,2 millones de personas nacidas cada año en la Unión Europea, alrededor de 104. 000 (2,5%) sufren anomalías congénitas. El Síndrome de Down (SD), un trastorno causado por la trisomía del cromosoma 21, representa aproximadamente el 8% de estas anomalías. Para avanzar en la integración social de este colectivo, la mejora del habla, y en particular, de la prosodia y la calidad de voz, es determinante. Este, sin embargo, es un reto difícil de abordar. Los experimentos descritos centran su interés en este aspecto, apoyándose en la posibilidad de almacenar muestras de voz de hablantes con SD sin la presión de un entorno experimental, como ofrece el videojuego educativo Pradia: Misterio en la ciudad, una herramienta clínica para practicar el uso adecuado de la prosodia en un entorno gamificado.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Gener 2020, p. 1-3, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 418.3 KB

Español
3 p, 592.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2020-02-07, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir