Google Scholar: citations
Una sesión innovadora de trabajo de laboratorio para enseñar proceso de datos : segundo curso de estudios de física a nivel universitario
Fondère, F. (Université de Paris XI)
Séré, Marie-Geneviève (Université de Paris XI)

Date: 1997
Abstract: An innovative reflection about measurement is proposed through Franck and Hertz experiment for second year University students. We present a sequence of laboratory work during which the students have the opportunity of deepening notions like dispersion, error and uncertainty, accuracy and precision, and some concepts of statistics. We describe how students are led to develop personal comments on their own results.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Anàlisi estadístic de dades ; Medició i procés de dades ; Vapor de mercuri ; Energia atòmica ; Nivells d'energia ; Errors sistemàtics ; Errors aleatoris ; Mitja ; Mitjana ; Moda ; Desviació estàndar ; Distribució de Gauss ; Mostra ; Població ; Interval de seguretat ; Histograma de mesures ; Precisió/exactitud ; Franck i Hertz
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 423-429, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21510
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v15-n3-fondere-sere
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4169


8 p, 316.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-12, last modified 2022-03-06



   Favorit i Compartir