Hipótesis, citas, resultados : reflexiones sobre la comunicación científica en didáctica de ciencias
Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidad de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
García-Rodeja Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)

Date: 1997
Abstract: This paper raises a reflection on the role of scholarly papers in the dissemination of research in Science Education, and in the discussion about educational theories. The convenience of a rigorous distinction in each paper between what are hypotheses or opinions, what are evidences, experimentally tested, and what constitutes a metanalysis from literature review, is suggested. These suggestions attempt to improve the quality of scientific communication in the community doing research in Science Education.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Comunitat acadèmica i professional ; Revistes ; Comunicació científica ; Revisió bibliogràfica ; Models epistemològics ; Bases metodològiques ; Problemes educatius
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 11-19, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21473


10 p, 549.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-17, last modified 2019-05-16



   Favorit i Compartir