Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación
Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química)
García García, José Joaquín (Universidad de Antioquía (Medellín, Colòmbia). Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)

Date: 1997
Abstract: This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Construcció significativa dels conceixements ; Teoria de Svante Arrhenius ; Capacitats cognoscitives d'anàlisi i síntesi ; Processos d'investigació a l'aula ; Resolució de problemes ; Estratègia didàctica ; Tècnica de xarxes Galois ; Test CAME (Cognició-Acció-Metodologia)
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21477


14 p, 455.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-17, last modified 2019-11-05



   Favorit i Compartir