visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Materiales académicos > Guías docentes > Infància i Famílies en Contexts de Dificultats |
Título variante: | Childhood and Families in Difficult Circumstances |
Título variante: | Infancia y Familias en Contextos de Dificultades |
Fecha: | 2020-21 |
Resumen: | Les estructures familiars del mòn contemporani presenten una gran complexitat i diversitat (famílies monoparentals, homoparentals, reconstituïdes, transnacionals. . . ), així com en els contexts de dificultats (exclusió social, trencament lligams comunitaris, atur, precarietat. . . ). En aquesta assignatura s'abordaran les bases teòriques, des d'una perspectiva eco-sistèmica, que ens permeti analitzar i fer propostes d'intervenció, amb un èmfasis especial en les situacions de maltractaments intrafamiliars. Els objectius formatius son els següents: a) Analitzar els contexts socials de dificultat pel desenvolupament humà. b) Introduir l'anàlisi de les dinàmiques familiars des d'una perspectiva eco-sistèmica. c) Conèixer els processos comunicatius i les seves dificultats principals. d) Aplicar els coneixements adquirits per l'anàlisi de les situacions de malatractaments intrafamiliars. e) Donar a conèixer el rol del psicòleg en la intervenció psico-socio-educativa. |
Resumen: | En los últimos tiempos se han vuelto más complejas tanto en las estructuras familiares (la aparición de familias monoparentales, reconstituidas, . . . ) como en los contextos de dificultades (situación socioeconómica, el paro, precariedad, . . . ). En esta asignatura se abordarán las bases teóricas, desde una perspectiva eco-sistémica, que nos permita analizar y hacer propuestas de intervención para estas complejidades, con un énfasis especial en las situaciones de malos tratos intrafamiliares. Por todo ello, los objetivos formativos serán los siguientes: • Analizar los contextos sociales de dificultad para el desarrollo humano. • Introducir el análisis de las dinámicas familiares desde una perspectiva eco-sistémica. • Conocer los procesos comunicativos y sus dificultades principales. • Aplicar los conocimientos adquiridos por el análisis de las situaciones de mal tratos intrafamiliares. • Dar a conocer el rol del psicólogo en la intervención psico-socio-educativa. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: | Català, anglès, castellà |
Titulación: | Psicologia [2502443] |
Plan de estudios: | Grau en Psicologia [954] |
Documento: | Objecte d'aprenentatge |
Català 6 p, 112.0 KB |
Anglès 6 p, 109.8 KB |
Castellà 6 p, 109.7 KB |