|
|
|||||||||||||||
|
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español | |||||||||
| Página principal > Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Rendimientos de la educación en España |
| Fecha: | 2020 |
| Descripción: | 33 pag. |
| Resumen: | This paper examines educational attainment levels in Spain, using information from ECES-2014, also analyse the human capital hypothesis versus the signalling hypothesis. Using Mincer equation with the method of ordinary least squares (OLS) and the decomposition technique Blinder-Oaxaca, this paper analyses the differences between men and female wages. I am concluding that the human capital theory and the "residual" part of Blinder-Oaxaca explains the wage differentials in Spain. |
| Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. |
| Lengua: | Castellà |
| Titulación: | Economia [2501573] |
| Plan de estudios: | Grau en Economia [952] |
| Documento: | Treball final de grau ; Text |
| Materia: | Educational attainment levels ; Hman capital ; Signaling hypothesis ; Mincer equation ; Blinder-Oaxaca |
TFG 33 p, 1.4 MB |
Pòster 1 p, 176.6 KB |