Supervisió i inspecció educativa [101643]
Garcia Lopez, Empar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Educational Supervision and Inspection
Títol variant: Supervisión e inspección educativa
Data: 2020-21
Resum: Es tracta d'una assignatura de quart curs, que pretén completar la formació dels professionals per actuar en dos grans àmbits de forma complementaria: formació en les organitzacions i direcció i gestió de institucions educatives. En aquest sentit respon als objectius general del Perfil del Grau de Pedagogia, com són: avaluar institucions, promoure el desenvolupament organització, gestionar el recursos i el personal, realitzar planificacions estratègiques, elaborar i desenvolupar activitats formatives Parteix de fonaments educatius que es treballen als curs anteriors, i té com referències prèvies el mòduls de continguts relatius a Educació i Contextos Educatius, l'Organització i els grups, Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes, Innovació Educativa, Desenvolupament organitzacional d'institucions educatives. Aquesta assignatura forma part del curriculum de la menció de "Gestió de la formació i d'Institucions educatives". Comprendre i analitzar els aspectes que configuren realitats educatives i institucionals en contextos d'educació formal i no formal. Dissenyar, desenvolupar i avaluar processos, projectes, programes i activitats per intervenir en contextos educatius i formatius. Informar i assessorar persones, institucions i organitzacions sobre aspectes educatius i formatius, pel canvi i la millora. Orientar a les institucions per aconseguir la millora dels processos i els elements de l'organització. Conèixer diferents realitats de la supervisió i l'assessorament als centres educatius a Europa. 1 Conèixer diferents realitats de la supervisió i l'assessorament als centres educatius a Europa.
Resum: Se trata de una asignatura de cuarto curso, que pretende completar la formación de los profesionales para actuar en dos grandes ámbitos de forma complementaria: formación en las organizaciones y dirección y gestión de instituciones educativas. En este sentido responde a los objetivos generales del Perfil del Grado de Pedagogía, como son: evaluar instituciones, promover el desarrollo en la organización, gestionar los recursos y el personal, realizar planificaciones estratégicas, elaborar y desarrollar actividades formativas. Parte de fundamentos educativos que se trabajan en los cursos anteriores, y tiene como referencias previas los módulos de contenido relativos a Educación y Contextos Educativos, la Organización y los grupos, Diseño, seguimiento y evaluación de planes y programas, Innovación educativa, Desarrollo organizacional de instituciones educativas. Comprender y analizar los aspectos que conforman realidades educativas e institucionales en contextos de educación formal y no formal. Diseñar, desarrollar y evaluar procesos, proyectos, programas y actividades para intervenir en contextos educativos y formativos. Informar y asesorar a personas, instituciones y organizaciones sobre aspectos educativos y formativos, para el cambio y la mejora. Orientar a las instituciones para conseguir la mejora de los procesos y los elementos de la organización. Conocer diferentes realidades de la supervisión y el asesoramiento a los centros educativos en Europa. 1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Pedagogia [2500261]
Pla d'estudis: Grau en Pedagogia [1211]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 113.4 KB

Anglès
6 p, 112.6 KB

Castellà
6 p, 113.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2020-07-24, darrera modificació el 2023-01-27



   Favorit i Compartir