Teories i història de l'educació [101662]
Jordán, Josep Antoni
Mèlich Sangrà, Joan-Carles
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Theories and History of Education
Título variante: Teorías e historia de la educación
Fecha: 2020-21
Resumen: L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir als estudiants a l'estudi de les principals teories de l'educació que tenen vigència en el món contemporani, així com mostrar l'evolució històrica d'aquestes teories i de la seva implementació. En un primer bloc s'estudiarà el significat i el sentit de l'educació, la relació entre l'educació i la cultura occidental, el paper epistemològic de la pedagogia dins del conjunt de les ciències de l'educació; finalment es presentaran els models de les principals teories educatives i se'n farà una consideració crítica. A l'apartat històric s'estudiaran els moviments i els pedagogs que han estat històricament més rellevants i es ponderarà la seva vigència en el moment present. Aquesta assignatura complementa altres matèries de primer curs ("Societat, ciència i cultura", "Contextos educatius", "Aspectes biopsicològics de la persona", i de segon curs "Bases sociopolítiques de l'educació") i posa els fonaments epistemològics de l'assignatura "Investigar en educació" (de segon curs) i els filosòfics i històrics de "Antropologia i filosofia de l'educació" (també de segon curs).
Resumen: El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el estudio de las principales teorías de la educación que tienen vigencia en el mundo contemporáneo, así como mostrar la evolución histórica de estas teorías y de su implementación. En un primer bloque se estudiará el significado y el sentido de la educación, la relación entre la educación y la cultura occidental, el papel epistemológico de la pedagogía dentro del conjunto de las ciencias de la educación; finalmente se presentarán los modelos de las principales teorías educativas y se hará una consideración crítica. En el apartado histórico se estudiarán los movimientos y los autores que han sido históricamente más relevantes y se ponderará su vigencia en el momento presente. Esta asignatura complementa otras materias del primer curso ("Sociedad, ciencia y cultura", "Contextos educativos", "Aspectos biopsicológicos de la persona", y de segundo curso: "Bases sociopolíticas de la educación") y pone los fundamentos epistemológicos de la asignatura "Investigar en educación" (de segundo curso) y los filosóficos e históricos de "Antropología y filosofía de la educación" (también de segundo curso).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168] ; Màster Universitari en Recerca en Educació [1169] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1446] ; Màster Universitari en Psicopedagogia [1447] ; Grau en Educació Social [827]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 150.5 KB

Anglès
8 p, 112.4 KB

Castellà
7 p, 113.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir