El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias
Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)

Fecha: 1994
Resumen: The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Disseny curricular ; Professors de ciències ; Avaluació docent ; Força i velocitat ; Principi de conservació de l'energia ; Direcció del moviment ; Forces compensadores ; ANOVA ; Test de Scheffé ; Tutories ; Assignació administrativa d'assignatures a professors
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21319


12 p, 553.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-15, última modificación el 2018-07-14



   Favorit i Compartir