El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias
Vázquez Alonso, Ángel 
(Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
| Date: |
1994 |
| Abstract: |
The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Castellà |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Subject: |
Disseny curricular ;
Professors de ciències ;
Avaluació docent ;
Força i velocitat ;
Principi de conservació de l'energia ;
Direcció del moviment ;
Forces compensadores ;
ANOVA ;
Test de Scheffé ;
Tutories ;
Assignació administrativa d'assignatures a professors |
| Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21319
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-vazquez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4478
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2008-01-15, last modified 2024-05-26