Developing Classroom Interactional Competence (CIC) : an innovation project to promote group-work and whole class interactional skills in Grade 11 EFL students
Ortiz Carrillo, Irene
Simon Auerbach, Jill, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: Juny 2020
Descripció: 108 p.
Resum: The objective of this master's dissertation is to present an innovation project in order to develop Classroom Interactional Competence (CIC) in Grade 11 EFL students. According to the students' needs and a literature review based on Classroom Interactional Competence (CIC) models, an action plan to promote CIC has been designed. CIC, which is identified as the ability to use interaction as a strategy for mediation and to increase opportunities for learning, has three different scenarios: teacher-student CIC, student- student CIC during autonomous group-work and student-student CIC in activities that include the whole class. A series of activities has been designed with this classification in mind. These activities are focused on improving the interactive construction of discourse -clarification and repetition requests, confirmation and comprehension checks, offers of help, self-repairing, co-construction of utterances- and on achieving interaction equality regarding the number or interventions and the amount of speaking time of each student while interacting in the class context.
Resum: Aquest treball de màster té com a objectiu presentar un projecte d'innovació per a desenvolupar la Competència Interactiva Escolar (CIE) dintre de l'aula d'anglès de primer de batxillerat. A partir de les necessitats de l'alumnat i d'una anàlisi literària basada en models de la Competència Interactiva Escolar (CIE), s'ha dissenyat un pla d'acció que promou la CIE. La CIE, entesa com l'habilitat d'utilitzar les interaccions com a estratègia de mediació i d'afavoriment de les oportunitats d'aprenentatge, té tres possibles escenaris: la CIE professor-estudiant, la CIE estudiant-estudiant en treball autònom en petit grup i la CIE estudiant-estudiant en activitats de grup-classe. D'acord amb aquesta classificació, s'han dissenyat activitats focalitzades tant a millorar la construcció interactiva del discurs -peticions d'aclariment i de repetició, comprovacions sobre comprensió i verificacions, oferiments d'ajuda, autocorreccions, co-construcció d'expressions- com a assolir una igualtat d'interacció respecte al nombre d'intervencions i la quantitat de temps de discurs de cada alumne a l'hora d'interactuar dintre del context de la classe.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Educació secundària postobligatòria ; Catalunya ; Anglès ; Interacció didàctica ; Aprenentatge actiu ; Treball de grup en educació ; Comunicació oral ; Investigació ; Competència comunicativa ; Anàlisi del discurs ; Anàlisi de la conversa ; Anàlisi del diàleg ; Classroom Interactional Competence (CIC) ; Teacher-student CIC ; Student-student CIC ; Opportunities for learning ; Interactive construction of discourse ; Interaction equality



108 p, 8.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2020-07-26, darrera modificació el 2023-11-10



   Favorit i Compartir