La educación para la salud : una propuesta fundamentada desde el campo de la docencia
Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Rodes, Mª José (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Carratalá, Ascensio (Universitat de València, Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)

Date: 1993
Abstract: Is Sanitary Education the same as Health Education? Wich factors should we keep in mind when setting up a curriculum for Health Education? Is it necessary to deal with such health matters as hygiene, vacunations and so on. . . in order to develop this type of education for schools? These are just some of the questions that are raised in this article, and at some time we show the use of looking at sources that determine a curriculum, as in the specific case of Food-Nutrition.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Estils de vida saludables ; Canvi de valors ; Educadors ; Professionals sanitaris ; OMS ; Constructivisme ; Significació lògica i psicològica ; Treballs en grup ; Emissió d'hipòtesis ; Disseny d'experiències ; Avaluació de resultats ; Curriculum escolar ; Salut pública ; Salut comunitària
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 289-296, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21268


8 p, 397.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-17, last modified 2020-09-06



   Favorit i Compartir