Google Scholar: citas
Formació i innovació : dos elements vinculats al professorat de la Universitat de les Illes Balears
Pinya Medina, Carme (Universitat de les Illes Balears. Institut de Ciències de l'Educació)

Título variante: Formación e innovación : dos elementos vinculados al profesorado de la Universidad de las Islas Baleares
Título variante: Continuing education for university teaching staff of the University of the Balearic Islands
Fecha: 2007
Resumen: La finalitat d'aquest article és emfasitzar la importància de la formació continuada del professorat universitari en aquest nou context de convergència europea i endinsar-nos en l'experiència concreta de la Universitat de les Illes Balears i en el pla formatiu que ha engegat. Concretament, l'estudi té els objectius primordials següents: analitzar el grau d'impacte d'aquest programa formatiu en la docència del professorat universitari, descobrir futures necessitats formatives, valorar la difusió de les accions innovadores del professorat, detectar obstacles sorgits en la innovació docent i estudiar el grau d'institucionalització de les estratègies d'innovació docent per part de departaments, facultats o escoles.
Resumen: La finalidad de este articulo es enfatizar la importancia de la formación continuada del profesorado universitario en este nuevo contexto de convergencia europea y profundizar en la experiencia concreta de la Universidad de las Islas Baleares y en el plan formativo que ha puesto en marcha. Concretamente, el estudio tiene como objetivos principales: analizar el grado de impacto del programa en la docencia del profesorado universitario, descubrir futuras necesidades formativas, valorar la difusión de las acciones innovadoras del profesorado, detectar obstáculos surgidos en la innovación docente y estudiar el grado de institucionalización de las estrategias de innovación docente por parte de departamentos, facultades o escuelas.
Resumen: The purpose of this article is to underscore the importance of continuing education for university teaching staff within the new context of European convergence and examine the specific experience of the University of the Balearic Islands and the training plan it has initiated. The study has the following specific aims: to analyse the training plan's degree of impact on university teaching staff education, to discover future training needs, to assess the dissemination of innovative actions by teaching staff, to detect obstacles that arise in innovative education and to study the degree of institutionalisation of innovative education strategies in departments, faculties or schools.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Innovació ; Qualitat docent ; Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) ; Formació del professorat ; Innovación ; Calidad docente ; Espacio europeo de educación superior (EEES) ; Formación del profesorado ; Innovation ; Educational quality ; European higher education area ; Formation of teaching staff
Publicado en: Educar, N. 39 (2007) p. 35-46, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/76735
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v39-pinya
DOI: 10.5565/rev/educar.159


12 p, 81.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-18, última modificación el 2019-07-20



   Favorit i Compartir