Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Media Coverage of the Baltimore Unrest in the Op-Ed of "The New York Times" : a Case Study
Elyamany, Nashwa (Arab Academy for Science)

Títol variant: La cobertura mediàtica dels disturbis de Baltimore en la secció d'opinió del "The New York Times" : un estudi de cas
Títol variant: La cobertura mediática de los disturbios de Baltimore en la sección de opinión del "The New York Times" : un estudio de caso
Data: 2020
Resum: Newspaper Op-Ed articles are an important form of intellectual debate that communicate views on public policy matters and help shape public opinion. They are challenging, information-rich and persuasive short media texts imbued with worldviews, arguments, sarcasms and biases, hence providing salience cues regarding key national and international affairs. Recent police killings of citizens in the US have attracted mass coverage in the media, predominantly in the Op-Ed section of The New York Times in 2015. Informed by Critical Discourse Analysis, this case study is a multi-layered qualitative analysis of the Baltimore unrest media coverage, particularly in one article authored by a guest contributor in The New York Times. To identify how the nation-wide case of the Baltimore unrest is rhetorically represented in media discourse, the study is premised on Appraisal Theory and Conceptual Metaphor Theory. The paper aims to: first, pinpoint the inherent appraisal resources used by the author to frame his argument and dialogically position the intended audiences in (dis)alignment with his worldviews; second, showcase the metaphoric repertoire that serves his ideological stance.
Resum: Els articles d'opinió representen una font important de debat intel·lectual que influeix en la formació de l'opinió pública. Són textos periodístics desafiadors, rics en informació i persuasius, imbuïts de visions del món, arguments, sarcasmes i biaixos, per la qual cosa brinden pistes de rellevància respecte d'assumptes internacionals clau. Els recents assassinats de ciutadans per part de la policia als Estats Units han merescut una cobertura massiva en els mitjans de comunicació, especialment en la secció d'opinió de The New York Times el 2015. Ancorat en els estudis de l'anàlisi crítica del discurs, aquest estudi de cas ofereix una anàlisi qualitativa de la cobertura periodística dels disturbis a Baltimore, particularment en un article a The New York Times. Per identificar com es representa retòricament el cas nacional dels disturbis de Baltimore en el discurs periodístic, la investigadora adopta un enfocament eclèctic basat en la teoria de la valoració i la teoria de la metàfora conceptual. La investigadora té com a objectiu: primer, identificar els recursos d'avaluació inherents, utilitzats per l'autor per emmarcar el seu argument i posicionar dialògicament el públic (des)alineant-lo amb la seva visió del món; segon, mostrar el repertori metafòric que serveix de base a la seva postura ideològica.
Resum: Los artículos de opinión representan una fuente importante de debate intelectual que influye en la formación de la opinión pública. Son textos periodísticos desafiantes, ricos en información y persuasivos, imbuidos de visiones del mundo, argumentos, sarcasmos y sesgos, por lo que brindan pistas de relevancia con respecto a asuntos internacionales clave. Los recientes asesinatos de ciudadanos a manos de la policía en los Estados Unidos han merecido una cobertura masiva en los medios de comunicación, especialmente en la sección de opinión de The New York Times en 2015. Anclado en los estudios del análisis crítico del discurso, este estudio de caso ofrece un análisis cualitativo de la cobertura periodística de los disturbios en Baltimore, particularmente en un artículo en The New York Times. Para identificar cómo se representa retóricamente el caso nacional de los disturbios de Baltimore en el discurso periodístico, la investigadora adopta un enfoque ecléctico basado en la teoría de la valoración y la teoría de la metáfora conceptual. La investigadora tiene como objetivo: primero, identificar los recursos de evaluación inherentes, utilizados por el autor para enmarcar su argumento y posicionar dialógicamente al público (des)alineándolo con su visión del mundo; segundo, mostrar el repertorio metafórico que sirve de base a su postura ideológica.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Journalistic discourse ; Appraisal ; Attitude ; Conceptual metaphor ; Engagement ; Graduation ; Avaluació ; Actitud ; Metàfora conceptual ; Compromís ; Graduació ; Tasación ; Metáfora conceptual ; Compromiso ; Graduación
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. extraordinari (2020) , p. 17-30 (Articles) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/extra2020-elyamany
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/375437
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/10.5565-rev-analisi.3215
DOI: 10.5565/rev/analisi.3215


pdf
14 p, 156.7 KB

epub
1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-10-24, darrera modificació el 2022-10-16



   Favorit i Compartir