Web of Science: 1 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites
Predicting global e-entrepreneurship : an exploratory study
Torres Coronas, Teresa (Universitat Rovira i Virgili)
Vidal-Blasco, María-Arántzazu (Universitat Rovira i Virgili)

Títol variant: Predicción del e-emprendimiento : un estudio exploratorio
Títol variant: Predicció de l'e-emprenedoria : un estudi exploratori
Data: 2020
Resum: Globalization provides international career opportunities and options, such as entrepreneurship. Entrepreneurship education is currently promoted in both national and European educational strategies. For university students, the viability of this career option depends on their own motivations, perceived competencies, and professional objectives. This study uses a structural equations model analyses the factors that affect the intention to create an international company. It focuses on how intercultural skills, cognitive cultural intelligence, entrepreneurial self-efficacy, and linguistic competence affects students' motivation to create a company with an international vocation. The results of the study show that proficiency in a foreign language, language competence, and entrepreneurial self-efficacy are relevant factors. The research also discusses the implications of these results for teaching in higher education institutions. There is a need to update graduates' employability skills and the competences that future teachers must acquire.
Resum: La globalització brinda oportunitats i opcions professionals internacionals, com l'emprenedoria global. L'educació en emprenedoria es promociona tant en les estratègies educatives nacionals com en les europees. Això ha suposat que en els darrers anys l'interès per promoure l'educació en emprenedoria hagi augmentat. Per als estudiants universitaris la viabilitat d'aquesta opció de carrera depèn de les seves pròpies motivacions, de les competències percebudes i dels objectius professionals. El present estudi analitza, a través d'un model d'equacions estructurals, els factors que afecten la intenció de crear una empresa internacional. En particular, se centra en com les competències interculturals, les habilitats cognitives culturals, l'autoeficàcia emprenedora i les competències lingüístiques afecten la motivació dels estudiants per crear una empresa amb vocació internacional. Els resultats de l'estudi realitzat mostren que tant el domini d'una tercera llengua com les habilitats del llenguatge i l'autoeficàcia emprenedora són factors rellevants. La recerca també discuteix les implicacions d'aquests resultats per a l'ensenyament en les institucions d'educació superior. És necessari actualitzar les competències per a l'ocupabilitat dels graduats i també les competències que els futurs docents han d'adquirir.
Resum: La globalización brinda oportunidades y opciones profesionales internacionales, como el emprendimiento. La educación en emprendimiento se promociona en las estrategias educativas nacionales y europeas. Para los estudiantes universitarios la viabilidad de esta opción de carrera depende de sus propias motivaciones, de las competencias percibidas y de los objetivos profesionales. El presente estudio analiza, a través de un modelo de ecuaciones estructurales, los factores que afectan a la intención de crear una empresa internacional. En particular, se centra en cómo las competencias interculturales, las habilidades cognitivas culturales, la autoeficacia emprendedora y las competencias lingüísticas afectan la motivación de los estudiantes para crear una empresa con vocación internacional. Los resultados del estudio realizado muestran que tanto el dominio de una tercera lengua como las habilidades del lenguaje y la autoeficacia emprendedora son factores relevantes. La investigación también discute las implicaciones de estos resultados para la enseñanza en las instituciones de educación superior. Es necesario actualizar las competencias para la ocupabilidad de los graduados y también las competencias que los futuros docentes deben adquirir.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Entrepreneurship ; Entrepreneurial intention ; Cognitive cultural intelligence ; Entrepreneurial self-efficacy ; Language skills ; Emprenedoria ; Intenció emprenedora ; Intel·ligència cultural cognitiva ; Auto-eficàcia empresarial ; Competències lingüístiques ; Emprendimiento ; Intención emprendedora ; Inteligencia cultural cognitiva ; Autoeficacia empresarial ; Competencias lingüísticas
Publicat a: Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 519-536 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v57-n2-torres-vidal
DOI: 10.5565/rev/educar.1279


18 p, 268.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-12-02, darrera modificació el 2023-10-15



   Favorit i Compartir