El Sistema Aeroportuari Català : LEBL,LEGE,LERS
Couso Cambeiro, María Dolores
Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: El Sistema Aeroportuario Catalán : LEBL,LEGE,LERS
Additional title: The Catalan airport system : LEBL,LEGE,LERS
Date: 2020
Abstract: L'aeroport de Barcelona està gairebé al límit de la capacitat teòrica per a la qual va ser dissenyat. A l'hora d'afrontar una nova etapa, se succeeixen opinions tant a favor com en contra de la seva ampliació. Amb les tensions territorials com a teló de fons, crear un nou sistema aeroportuari, format per Barcelona i Girona-Costa Brava, és possible. En aquest estudi també s'incorpora l'aeroport de Reus al sistema aeroportuari català i, per fer-ho, ens basem en la necessitat que aquesta infraestructura aeroportuària serveixi al territori en què es troba immersa. Es considera fonamental tenir una visió integrada dels tres aeroports d'interès general que gestionen trànsit aeri comercial, tant nacional com internacional, dels quatre que Aena té a la Comunitat Autònoma de Catalunya.
Abstract: El aeropuerto de Barcelona está próximo al límite de la capacidad teórica para el que fue diseñado. A la hora de afrontar una nueva etapa, se suceden opiniones a favor y en contra de su ampliación. Con las tensiones territoriales de fondo, la posibilidad de formar un sistema aeroportuario es cierta, formado por Barcelona y Girona-Costa Brava. En este estudio se incorpora el aeropuerto de Reus a este sistema aeroportuario catalán, apoyándonos en la necesidad de que infraestructura aeroportuaria sirva al territorio en el que se encuentra inmersa. Se considera fundamenta tener una visión integrada de los tres aeropuertos de interés general que gestionan tráfico aéreo comercial, tanto nacional como internacional, de los cuatro que Aena tiene en la Comunidad Autónoma de Catalunya.
Abstract: Barcelona airport is close to the limit of the theoretical capacity for which it was designed. When facing a new stage, there are opinions in favor and against its expansion. With deep territorial tensions, the possibility of forming an airport system is certain, made up of Barcelona and Girona-Costa Brava. In this study, Reus airport is incorporated into the Catalan airport system, supporting us in the need for airport infrastructure to serve the territory in which it is immersed. It is considered essential to have an integrated vision of the three airports of general interest that manage commercial air traffic, both national and international, of the four that Aena has in the Autonomous Community of Catalonia.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Màster en Gestió Aeronàutica [4313785]
Study plan: Màster en Gestió Aeronàutica [1171]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Territori ; Ampliació ; Sistema aeroportuari ; Aeroport ; Intermodalità ; Hinterland ; Territorio ; Ampliación ; Sistema aeroportuario ; Aeropuerto ; Intermodalidad ; Territoy ; Enlargement ; Airport system ; Airport ; Intermodality



74 p, 2.4 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering

 Record created 2020-12-07, last modified 2020-12-11



   Favorit i Compartir