La digestión de los alimentos : un plan de actuación en el aula fundamentado en una secuencia constructivista del aprendizaje
Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
Núñez Soler, F. (Universidad de Murcia)

Fecha: 1992
Resumen: Nowadays constructivism seems to be quite a sound approach on which to base the processes of teaching and learning sciences. Assuming the basic hypothesis of this thesry, sequences of instruction can be designed that help to improve the work that both, teachers and students carry out. In this paper we put forward a plan based on a constructivist approach, developed in secondary classrooms (13-14 years of age) about digestion, which is flexible enough to be adapted to different circumstances in which the learning of sciences takes place.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Psicologia cognitiva ; Constructivisme ; Aparell digestiu ; Nutrició humana ; Alumnes 13-14 anys ; Mapa de conceptes ; Treball en grup ; Targetes de classe ; Reestructuració d'idees ; Emissió d'hipòtesis ; Aplicació d'idees
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 139-147, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39814


9 p, 994.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-30, última modificación el 2020-03-31



   Favorit i Compartir