Data: |
1992 |
Resum: |
Nowadays constructivism seems to be quite a sound approach on which to base the processes of teaching and learning sciences. Assuming the basic hypothesis of this thesry, sequences of instruction can be designed that help to improve the work that both, teachers and students carry out. In this paper we put forward a plan based on a constructivist approach, developed in secondary classrooms (13-14 years of age) about digestion, which is flexible enough to be adapted to different circumstances in which the learning of sciences takes place. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Psicologia cognitiva ;
Constructivisme ;
Aparell digestiu ;
Nutrició humana ;
Alumnes 13-14 anys ;
Mapa de conceptes ;
Treball en grup ;
Targetes de classe ;
Reestructuració d'idees ;
Emissió d'hipòtesis ;
Aplicació d'idees |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 139-147, ISSN 2174-6486 |