El modelo constructivista y las relaciones ciencia/técnica/sociedad
Solbes Matarredona, Jordi (Seminario Permanente de Física y Química (València))
Vilches Peña, Amparo (Seminario Permanente de Física y Química (València))

Date: 1992
Abstract: The importance of the relations Science/Technology/Society with teaching and its convergence with the constructivist model in the science teaching-learning process, is shown in this paper. In the same way, the consequences to the students arisen from the lack of these relations in the daily teaching, are also shown.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Supremacia dels llibres de text ; Empirisme ; Física i química ; Opinió tòpica sobre els científics ; Bombes atòmiques ; Avenços mèdics ; Electricitat ; Energia nuclear ; Revolució industrial
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 181-186, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39819


6 p, 304.1 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-30, last modified 2020-09-06



   Favorit i Compartir