Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Exploring the effects of pre-task planning time on EFL learners' narrative writing
Ashoori Tootkaboni, Arezoo (Allameh Tabataba'i University)
Pakzadian, Maryam (Isfahan University o Medical Sciences)

Títol variant: Explorar els efectes del temps de planificació sobre l'escriptura narrativa d'estudiants d'anglès
Títol variant: Explorar los efectos del tiempo de planificación en la redacción narrativa de estudiantes de inglés
Títol variant: Explorez les effets de la planification du temps sur l'écriture narrative des apprenants en anglais
Data: 2021
Resum: The present study is carried out in order to provide deeper insights into the differential effects of pre-task planning time conditions on Iranian EFL learners' narrative writing production (accuracy, fluency, and complexity). To this end, three intact classes comprising 70 EFL language learners, studying in private language institutes in Iran, were randomly assigned to either no pre-task planning, 5 minute pre-task planning or 10 minute pre-task planning conditions. Analysis of the written narratives and the results of a series of one-way ANOVA revealed that both 5 minute and 10 minute pre-task planning groups showed substantial progress compared to those in the no pre-task planning group regarding the accuracy, fluency and complexity of their output. The obtained results support the view that providing pre-task planning opportunities leads task performers to produce the kind of output which displays improved complexity, accuracy, and fluency. The results also have some implications for teachers and practitioners in EFL contexts.
Resum: El present estudi es va dur a terme amb la finalitat de proporcionar informació sobre els efectes del temps de planificació prèvia a la tasca en l'escriptura narrativa d'aprenents d'anglès com a llengua estrangera iranians (precisió, fluïdesa i complexitat). Amb aquest objectiu, 70 estudiants de tres classes d'instituts d'idiomes privats a l'Iran van ser assignats a l'atzar a grups sense temps de planificació, amb 5 minuts de planificació o amb 10 minuts de planificació. L'anàlisi de les narratives escrites i els resultats de les anàlisis ANOVA unidireccionals van revelar que els grups que van tenir 5 o 10 minuts de planificació prèvia a la tasca van mostrar un progrés substancial en comparació amb el grup sense temps de planificació quant a la precisió, fluïdesa i complexitat de la seva producció. Els resultats obtinguts suggereixen que proporcionar oportunitats de planificació prèvia a la tasca resulta en millor complexitat, precisió i fluïdesa. Els resultats també tenen algunes implicacions per al professorat.
Resum: El presente estudio se llevó a cabo con el fin de proporcionar información sobre los efectos del tiempo de planificación previa a la tarea en la escritura narrativa de estudiantes de inglés como lengua extranjera iraníes (precisión, fluidez y complejidad). Con este objetivo, 70 estudiantes de tres clases de institutos de idiomas privados en Irán fueron asignadas al azar a grupos sin tiempo de planificación, con 5 minutos de planificación o con 10 minutos de planificación. El análisis de las narrativas escritas y los resultados de los análisis ANOVA unidireccionales revelaron que los grupos que tuvieron 5 o 10 minutos de planificación previa a la tarea mostraron un progreso sustancial en comparación con el grupo sin tiempo de planificación en cuanto a la precisión, fluidez y complejidad de su producción. Los resultados obtenidos sugieren que proporcionar oportunidades de planificación previa a la tarea resulta en mejor complejidad, precisión y fluidez. Los resultados también tienen algunas implicaciones para el profesorado.
Resum: La présente étude a été réalisée afin de fournir des informations sur les effets du temps de planification préalable aux tâches sur l'écriture narrative des étudiants iraniens d'anglais langue seconde (précision, fluidité et complexité). À cette fin, 70 étudiants de trois classes des instituts de langue privés en Iran ont été assignés au hasard à des groupes sans temps de planification, 5 minutes de planification ou 10 minutes de planification. L'analyse des récits écrits et les résultats des analyses ANOVA unidirectionnelles ont révélé que les groupes qui avaient 5 ou 10 minutes de planification préalable aux tâches ont montré des progrès substantiels par rapport au groupe sans temps de planification en termes de précision, de fluidité et la complexité de sa production. Les résultats obtenus suggèrent que l'offre d'opportunités de planification pré-tâche se traduit par une meilleure complexité, précision et fluidité. Les résultats ont également des implications pour les enseignants.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Pre-task planning ; Complexity ; Fluency ; Accuracy ; Written narratives ; Planificació prèvia a la tasca ; Complexitat ; Fluïdesa ; Precisió ; Narratives escrites ; Planification préalable aux tâches ; Complexité ; Aisance ; Précision ; Récits écrits
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 851 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n4-ashoori-pakzadian
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/378549
DOI: 10.5565/rev/jtl3.851


19 p, 776.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-01-09, darrera modificació el 2022-02-05



   Favorit i Compartir