Scopus: 0 citations, Google Scholar: citations
Progresiones curriculares para aprender sobre -y a través de- la argumentación oral en la ESO
Rodríguez León, Daniel Mauricio (Universidad del Quindío (Colòmbia))

Additional title: Progressions curriculars per aprendre sobre -i a través de- l'argumentació oral a l'ESO
Additional title: Curricular progressions for learning about -and through- oral argumentation in compulsory secondary education
Additional title: Les progressions curriculaires pour apprendre sur -et à travers de- l'argumentation orale à l'ESO
Date: 2021
Abstract: Se presentan resultados de una investigación sobre progresiones prescritas curricularmente para el aprendizaje de la argumentación oral en la ESO en Cataluña. El objetivo del estudio es valorar el tipo y la calidad de los recursos dispuestos en el currículo de lengua para avanzar hacia los aprendizajes argumentativo-orales que el alumnado habrá de dominar al final de la etapa. Los resultados señalan que, si bien el currículo catalán ofrece más y mejores progresiones que el hispánico, en ambos programas existen vacíos y rupturas en el paso del primer al segundo ciclo de la etapa, así como ambigüedades e imprecisiones teóricas entre los contenidos sobre argumentación oral que sirven como objeto y como medio del aprendizaje en el decurso de esta etapa escolar.
Abstract: Results of an investigation on progressions prescribed through a curriculum for the learning of oral argumentation in compulsory secondary education in Catalonia (ESO) are presented. The objective of the study is to assess the type and quality of the resources provided in the language curriculum to promote oral argumentation learning aims that students will have to master at the end of ESO. The results indicate that, although the Catalan curriculum offers more and better progressions than the Spanish framework on which it is based, in both there are gaps and ruptures in the passage from the first to the second cycle of ESO, as well as ambiguities and theoretical inaccuracies between the contents on oral argumentation that serve as an object and as a means of learning in this school stage.
Abstract: Es presenten resultats d'una investigació sobre progressions prescrites al currículum per a l'aprenentatge de l'argumentació oral a l'ESO. L'objectiu de l'estudi és valorar el tipus i la qualitat dels recursos disposats en el currículum de llengua per avançar cap als aprenentatges argumentatiu-orals que l'alumnat haurà de dominar a la fi de l'etapa. Els resultats assenyalen que, si bé el currículum català ofereix més i millors progressions que l'hispànic, en els dos programes hi ha buits i ruptures en el pas del primer al segon cicle de l'etapa, així com ambigüitats i imprecisions teòriques entre els continguts sobre argumentació oral que serveixen com a objecte i com a mitjà de l'aprenentatge en el decurs d'aquesta etapa escolar.
Abstract: Présentation des résultats d'une recherche sur les progressions prescrites pour l'apprentissage de l'argumentation orale à l'ESO en Catalogne. L'objectif de l'étude est d'évaluer le type et la qualité des ressources disponibles dans le curriculum linguistique pour avancer vers les apprentissages argumentatifs-oraux que les élèves devront maîtriser à la fin de l'étape. Les résultats indiquent que, bien que le curriculum catalan offre en terme qualitatif et quantitatif de meilleures progressions que le curriculum hispanique, dans les deux programmes, il existe des lacunes et des ruptures lors du passage du premier au second cycle de l'étape, ainsi que des ambiguïtés et des imprécisions théoriques entre les contenus sur l'argumentation orale qui servent d'objet et de moyen d'apprentissage au cours de cette étape scolaire.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Didáctica de la lengua ; Pedagogía ; Argumentación ; Oralidad ; Currículo ; Progresión de aprendizajes ; Argumentation ; Oracy ; Curriculum ; Learning progression ; Argumentació ; Oralitat ; Currículum ; Progressió d'aprenentatges ; Oralité ; Progression des apprentissages
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 879 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n4-rodriguez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/378550
DOI: 10.5565/rev/jtl3.879


19 p, 798.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2021-01-09, last modified 2022-02-05



   Favorit i Compartir