Anàlisi de la relació entre disseny urbà i zones d'alta accidentalitat ciclista a Barcelona
Melé Francisco, Arnau
Miralles-Guasch, Carme, 1961-,
![ORCID Identifier](/img/uab/orcid.ico)
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Vich, Guillem, ![ORCID Identifier](/img/uab/orcid.ico)
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Imprint: |
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, juliol 2020 |
Description: |
24 pàg. |
Abstract: |
Crear un entorn segur per la bicicleta és la millor manera d'incentivar el seu ús. Aquest treball analitza factors explicatius com el volum de trànsit, l'entorn físic, la infraestructura ciclista i la velocitat permesa amb el nombre d'accidents de bicicleta a la ciutat de Barcelona l'any 2018, amb l'objectiu d'identificar quines de les variables influeixen més en l'accidentalitat ciclista. Els resultats indiquen que: en primer lloc, els volums de trànsit de vehicles, bicicletes i la presència de carrils de bicicleta estan fortament associats a una major accidentalitat ciclista. En segon lloc, els senyals i el nombre de carrils de circulació també presenten associacions significatives amb el nombre d'accidents, tot i que no tan intenses. Per últim, s'ha comprovat com una menor velocitat permesa (30 km/h) redueix significativament l'accidentalitat ciclista. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. ![Creative Commons](/img/licenses/by-sa.ico) |
Language: |
Català |
Studies: |
Estudis Territorials i de la Població [4313300] |
Study plan: |
Màster Universitari en Estudis Territorials i de la Població [1125] |
Document: |
Treball de fi de postgrau |
Subject: |
Desplaçaments en bicicleta ;
Barcelona (Catalunya) ;
Disseny urbà ;
Accidents ;
Bicicletes ;
Bicicleta ;
Accident ;
Vehicle privat ;
Velocitat ;
Volums de transit ;
Entorn físic ;
Infraestructura ciclista ;
Carrils de circulació |
The record appears in these collections:
Research literature >
Dissertations
Record created 2021-01-27, last modified 2023-01-21