Análisis de la influencia de la construcción de mapas conceptuales sobre la estructura cognitiva en estudiantes de física
López Rupérez, F.

Date: 1991
Abstract: In this work we investigated the effect of systematic hierarchical concept mapping by students in a COU (High School) Physics class on their cognitive structure. The results show no statistically significant influence of the treatment, but rather of personal study habits on the nurnber of response words. The results are discussed and constraints to the research procedure used are discussed.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Representació bidimensional d'un sistema conceptual ; Coneixement científic ; Coneixement declaratiu ; Treball personal ; Teoria de Ausubel ; Novack
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 135-144, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51373


10 p, 485.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-06, last modified 2019-02-06



   Favorit i Compartir