Google Scholar: citas
Investigación de las ideas de los alumnos de enseñanza secundaria sobre la corriente eléctrica
Ruiz Sáenz de Miera, A. (I. B. Silverio Lanza (Getafe))
Rosado Barbero, Luis (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Oliva, José Mª (I. B. Fuerte de Cortadura (Cádiz))

Fecha: 1991
Resumen: This paper deals with the ideas on electric current of secondary education (BUP and COU) students who have been given traditional tuition. The study was based on operi-choice questionnaires, word-choice tests and concept trees. The results obtained show that the students' experiential and environmental models acquired from their everyday physical and social experience are preserved throughout their secondary education. However, their vocabulary gradually conforms to the cscientific model» of electric current.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Electricitat ; Arbres conceptuals ; Matriu d'aproximació ; Diagrames bidimensionals ; Magnituds i unitats ; Ús del voltímetre i l'amperímetre ; Circuits ; Corrent continua ; Força electromotriu
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 155-162, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51376
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n2-ruiz-rosado-oliva
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4707


8 p, 448.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-02-06, última modificación el 2023-04-08



   Favorit i Compartir