Audiencias activas en el periodismo transmedia de calidad : una taxonomía de la interactividad aplicada al análisis de las prácticas de los medios digitales con más suscriptores en el mundo
Robledo-Dioses, Kelly
Pulido, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Audiències actives en el periodisme transmèdia de qualitat : una taxonomia de la interactivitat aplicada a l'anàlisi de les pràctiques dels mitjans digitals amb més subscriptors al món
Títol variant: Active audiences in quality transmedia journalism : taxonomy of interactivity applied to the analysis of digital media practices' with more subscribers in the world
Data: 2020
Descripció: 104 pag.
Resum: Recórrer a la interactivitat i trencar la barrera entre emissor i receptor és resultat propi de la gestió transmèdia de contingut. La manera en com els mitjans periodístics facilitin aquesta interactivitat aconseguirà o no impulsar el diàleg social i l'actitud productiva, i motivar el compromís de el públic amb les històries. Per això, aquesta investigació té com a hipòtesi que els productes informatius transmèdia que propicien la interactivitat són mostra d'un periodisme de qualitat, ja que construeixen els ponts necessaris perquè l'audiència s'involucri i comprometi amb els temes abordats.
Resum: Recurrir a la interactividad y romper la barrera entre emisor y receptor es resultado propio de la gestión transmedia de contenido. La manera en cómo los medios periodísticos faciliten esta interactividad logrará o no impulsar el diálogo social y la actitud productiva, y motivar el compromiso del público con las historias. De ahí que esta investigación tenga como hipótesis que los productos informativos transmedia que propicien la interactividad son muestra de un periodismo de calidad pues ponen los puentes necesarios para que la audiencia se involucre y comprometa con los temas abordados.
Resum: Resorting to interactivity and breaking the barrier between sender and receiver is a characteristic result of transmedia management of content. The way in how journalistic media facilitate this interactivity will or will not achieve the promotion of social dialogue and the productive attitude, and motivate the public's engagement with the stories. Thus, this research has the hypothesis that transmedia informative products that facilitate interactivity are a sign of quality journalism, as provide the necessary bridges for the audience to become involved and committed to the addressed topics.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Pla d'estudis: Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Periodisme ; Periodisme Innovacions tecnològiques ; Interacció persona-ordinador ; Multimèdia interactius



104 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de la Comunicació. TFM

 Registre creat el 2021-03-12, darrera modificació el 2023-04-25



   Favorit i Compartir