Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de fi de màster
Darreres entrades:
2025-11-07
16:48
67 p, 7.8 MB Entre mundos físicos y virtuales : la exploración de narrativas audiovisuales en el Documental "The Remarkable Life of Ibelin" / Nazario Gil, Erick Winder ; Puig González, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball de recerca cerca analitzar com el documental The Remarkable Life of Ibelin utilitza elements narratius i estètics audiovisuals per articular el discurs sobre la interacció entre el món físic i el món virtual través de una anàlisi de contingut sobre les 26 transicions observades.
El presente trabajo de investigación busca analizar cómo el documental The Remarkable Life of Ibelin utiliza elementos narrativos y estéticos audiovisuales para articular su discurso sobre la interacción entre el mundo físico y el mundo virtual a través de un análisis de contenido sobre las 26 transiciones observadas en el filme.
This research paper seeks to analyze how the documentary The Renarkable Life of Ibelin uses audiovisual narrative the physical and virtual worlds through transitions. This is achieved by conducting a contet analysis of the 26 transitions observed in the film.

2025
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2025-11-07
16:18
76 p, 844.8 KB La influencia del algoritmo de TikTok durante la campaña presidencial de segunda vuelta de las elecciones generales Ecuador 2025 / Jiménez Reino, María de Lourdes ; Navarro Bosch, Celina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta recerca busca analitzar la influència de l'algorisme de TikTok en la difusió i recepció de contingut polític durant la campanya presidencial de la segona volta de les eleccions generals de l'Equador a l'abril de 2025 per part dels joves-adults equatorians. [...]
Esta investigación busca analizar la influencia del algoritmo de TikTok en la difusión y recepción de contenido político durante la campaña presidencial de la segunda vuelta de las elecciones generales de Ecuador en abril de 2025 por parte de los jóvenes-adultos ecuatorianos. [...]
This research seeks to analyze the influence of the TikTok algorithm on the dissemination and reception of political contingency during the presidential campaign of the second round of the Ecuadorian general elections in April 2025 by young Ecuadorian adults. [...]

2025
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2025-11-07
16:00
96 p, 5.4 MB Una reflexió des de la comunicació per desbordar el relat colonial a les institucions culturals : El cas de "La Infàmia" del Museu Marítim de Barcelona / Pina Herrero, Mariona ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest TFM aborda el paper de la comunicació en la transformació del relat colonial a les institucions culturals. Es crea una eina crítica a partir d'explorar les interseccions entre relats patriarcal i colonial i del concepte de Periodisme Performatiu (Gayà Morlà, Seró Moreno, i Garde Cano i Vidal Castell, 2024). [...]
Este TFM analiza el papel de la comunicación en la transformación del relato colonial en las instituciones culturales. Se crea una herramienta crítica a partir de la exploración de las intersecciones entre los relatos patriarcal y colonial, y del concepto de Periodismo Performativo (Gayà Morlà, Seró Moreno, Garde Cano i Vidal Castell, 2024). [...]
This Master's thesis examines the role of communication in transforming the colonial narrative within cultural institutions. It develops a critical tool based on the exploration of intersections between patriarchal and colonial narratives and the concept of Performative Journalism (Gayà Morlà, Seró Moreno, Garde Cano and Vidal Castell, 2024). [...]

2025
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
2025-10-21
19:02
81 p, 26.4 MB Aquí Vive Nadie: Desarrollo de un Documental Transmedia / Pérez Moreno, Juan Marcos ; Lacalle Zalduendo, María Rosario, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest TFM se centra en el desenvolupament del projecte Aquí Viu Ningú, un documental transmèdia que explora la crisi de l'habitatge a Barcelona a través del concepte de "no-lloc" (Augé, 1992). El desenvolupament segueix les instruccions per a la creació de Bíblies Transmèdia (Hayes, 2012) i la obra Getting Started with Transmedia Storytelling (Pratten, 2015).
Este TFM se centra en el desarrollo del proyecto Aquí Vive Nadie, un documental transmedia que explora la crisis de la vivienda en Barcelona a través del concepto de "no-lugar" (Augé, 1992). El desarrollo sigue las instrucciones para la creación de Biblias Transmedia (Hayes, 2012), y la obra Getting Started with Transmedia Storytelling (Pratten, 2015).
This thesis focuses on the development of Nobody's Home, a transmedia documentary that explores the housing crisis in Barcelona through the concept of the "non-place" (Augé, 1992). The project follows the guidelines for creating Transmedia Bibles (Hayes, 2012), and Getting Started with Transmedia Storytelling (Pratten, 2015).

2025
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2025-10-21
18:44
87 p, 6.2 MB Els mitjans de comunicació digitals locals i els joves a les comarques gironines: anàlisi de l'ecosistema comunicatiu i estratègies per a la participació i la rellevància digital / González Casado, Ariadna ; Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza com els mitjans locals gironins s'han adaptat a l'ecosistema digital, centrant-se en la capacitat de connectar amb el públic jove(16-30 anys), a través d'una revisió bibliogràfica de mitjans, una anàlisi de contingut dels canals i l'exploració dels hàbits i preferències dels joves.
Este trabajo analiza como los medios locales gerundeses se han adaptado al ecosistema digital, centrándose en la capacidad de conectar con el público joven (16-30 años), a través de una revisión bibliográfica de los medios, un análisis de contenido de sus canales y la exploración de los hábitos y preferencias de los jóvenes.
This project analyzed how local media in Girona have adapted to the digital ecosystem, focusing on the ability to connect with young audiences (16-30 years old), through a bibliographic review of the media, an analysis of the content of their channels and the exploration of the habits and preferences of young people.

2025
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2025-10-21
18:26
101 p, 3.8 MB Inteligencia artificial y afectividad simulada : Orientaciones para el tratamiento informativo responsable de las relaciones parasociales con chatbots / Ahmed Kausar, Husna ; Pulido, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Tot i que la innovació en intel·ligència artificial avança a gran velocitat, els estudis sobre el seu impacte social progressen de manera molt més lenta, deixant buits significatius en el coneixement sobre els seus efectes en els usuaris. [...]
Si bien la innovación en inteligencia artificial avanza a gran velocidad, los estudios sobre su impacto social progresan de forma mucho más lenta, dejando vacíos importantes de conocimiento sobre sus efectos en los usuarios. [...]
While innovation in artificial intelligence is advancing rapidly, research on its social impact is progressing more slowly, leaving significant gaps in our understanding of its effects on users. This study analyzes the platforms Character. [...]

2025
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2025-07-14
14:53
171 p, 2.1 MB Virtualidad y teatro: cuerpos, presencias y relatos en cuestión / Cox Lyon, Catalina ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En la comprensió del teatre com una disciplina vinculada als cossos presents en un espai-temps, la virtualitat digital transforma les dinàmiques comunicatives radicades en aquests cossos. A través d'entrevistes a actors i actrius xilenes, s'aborda una reflexió exploratòria al voltant dels canvis en els conceptes de presència, relat, cos i vincles al teatre digital. [...]
En la comprensión del teatro como una disciplina vinculada a los cuerpos presentes en un espacio-tiempo, la virtualidad digital transforma las dinámicas comunicativas radicadas en esos cuerpos. A través de entrevistas a actores y actrices chilenas, se aborda una reflexión exploratoria en torno a los cambios en los conceptos de presencia, relato, cuerpo y los vínculos en el teatro digital. [...]
In the comprehension of theater as a discipline linked to the present bodies in a space-time, digital virtuality transforms the communicative dynamics rooted in those bodies. Through interviews with Chilean actors and actresses, is developed an exploratory reflection on changes in the concepts of presence, narrative, body and relations in the digital theater. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
2024-11-15
16:08
73 p, 2.3 MB Estudio sobre el diseño y la usabilidad de la web Destination Tour Leaders / Kreis, Denise ; García-Muñoz, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball se centra en optimitzar el contingut i el disseny de la pàgina web de l'agència de viatges DTL a Dubai. L'objectiu és millorar l'experiència de l'usuari identificant i analitzant els elements clau del lloc web. [...]
El trabajo se centra en optimizar el contenido y el diseño de la página web de la agencia de viajes DTL en Dubai. El objetivo es mejorar la experiencia del usuario identificando y analizando los elementos clave del sitio web. [...]
The work focuses on optimizing the content and design of the DTL travel agency website in Dubai. The objective is to improve the user experience by identifying and analyzing the key elements of the website. [...]

2024
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2024-11-15
15:55
113 p, 5.2 MB Análisi de los contenidos televisivos para jóvenes de las OTT de las corporaciones públicas: BBC, Rai, FranceTV, RTVE y TV3 / Canet Ferrer, Elena ; Delgado Reina, Matilde, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquesta investigació s'analitza l'oferta de continguts de les OTT per a joves de les corporacions públiques BBC, France TV, Rai, RTVE i TV3. S'han estudiat les pantalles d'inici de les OTT de la mostra per a respondre a un doble propòsit: el tipus de continguts oferits i la forma en què s'ofereixen. [...]
En esta investigación se analiza la oferta de contenidos de las OTT para jóvenes de las corporaciones públicas BBC, France TV, Rai, RTVE y TV3. Se han estudiado las pantallas de inicio de las OTT de la muestra para responder a un doble propósito: el tipo de contenidos ofrecidos y la forma en que se ofrecen. [...]
This research analyzes the content offerings of OTT platforms for young people from the public corporations BBC, France TV, Rai, RTVE, and TV3. The home screens of the OTT platforms in the sample have been studied to address a dual purpose: the type of content offered and the way it is presented. [...]

2024
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2024-11-15
15:40
82 p, 2.3 MB La narrativa del miedo en TikTok en las elecciones presidenciales de Perú 2021 / Lara Vásquez, Juan Guillermo Gonzalo ; Ferré Pavia, Carme dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball analitza l'ús del discurs de la por als vídeos de TikTok durant la campanya presidencial del Perú el 2021, centrada en el candidat Pedro Castillo. Es van investigar quatre categories: por al terrorisme, pèrdua de llibertats, pobresa i ús de l'humor, avaluant-ne l'impacte en l'electorat. [...]
Este trabajo analiza el uso del discurso del miedo en los vídeos de TikTok durante la campaña presidencial de Perú en 2021, centrada en el candidato Pedro Castillo. Se investigaron cuatro categorías: miedo al terrorismo, pérdida de libertades, pobreza y uso del humor, evaluando su impacto en el electorado. [...]
This work analyzes the use of the discourse of fear in TikTok videos during the Peruvian presidential campaign in 2021, focused on the candidate Pedro Castillo. Four categories were investigated: fear of terrorism, loss of freedoms, poverty and use of humor, evaluating their impact on the electorate. [...]

2024
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]