Facultat de Ciències de la Comunicació. Treballs de fi de màster
Darreres entrades:
2024-01-17
11:12
376 p, 22.4 MB Revista "!Hola!" (1944-1979) : testimoni d'història, política i cultura / Recoder, Maria Josep ; Moragas Spà, Miquel de, 1943-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Bellaterra, 1982  
2023-12-14
18:00
96 p, 2.6 MB Análisis de la autopresentación de los estudiantes universitarios chinos de 18 a 24 años en los vídeos de Xiaohongshu y Douyin / Zhang, Fangfei ; Gutiérrez García, María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El objectiu d'aquesta investigació és analitzar l'autopresentació d'estudiants universitaris xinesos d'entre 18 i 24 anys en els vídeos de Xiaohongshu i Douyin. A través de l'anàlisi de continguts de vídeos seleccionats i entrevistes amb usuaris universitaris xinesos, s'han observat les característiques dels vídeos d'aquest grup determinat. [...]
El objetivo de esta investigación es analizar la autopresentación de estudiantes universitarios chinos de entre 18 y 24 años en los vídeos de Xiaohongshu y Douyin. A través del análisis de contenidos de videos seleccionados y entrevistas con usuarios universitarios chinos, se han observado las características de los videos de este grupo determinado. [...]
The objective of this research is to analyze the self-presentation of Chinese university students aged 18 to 24 in videos on Xiaohongshu and Douyin. The characteristics of videos from this specific group have been observed through the analysis of selected video content and interviews with Chinese university users. [...]

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2023-11-23
19:03
26 p, 235.5 KB Breaking Down Heteronormativity : The Power of Queer Narratives on Social Media / Sastimdur, Lina Yasmine ; Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
'Breaking Down Heteronormativity: The Power of Queer Narratives on Social Media' employs a multifaceted approach to analyze the dynamics of the LGBTQ+ online community and its creative individuals. It utilizes two key social theories: Goffman's Impression Management, which explores how individuals within the LGBTQ+ community present themselves on social media, emphasizing the importance of creating positive impressions; and Bourdieu's Forms of Capital theory, which examines the economic context and challenges faced by artists. [...]
2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2023-11-17
15:06
123 p, 2.0 MB El capacitisme en els mitjans de comunicació : La percepció sobre les representacions socials del capacitisme per part de les persones amb diversitat funcional d'entre 20 i 45 anys a Catalunya / Sabà Riera, Roger ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball busca caracteritzar la percepció que tenen les persones amb diversitat funcional sobre les seves representacions en els mitjans de comunicació. També es volen apuntar vies de superació de la discriminació capacitista. [...]
Este trabajo busca caracterizar la percepción que tienen las personas con diversidad funcional sobre sus representaciones en los medios de comunicación. También se quieren apuntar vías de superación de la discriminación capacitista. [...]
This work aims to characterize the perception that people with disabilities have regarding their representations in the media. It also aims to identify ways to overcome ableist discrimination. It is a propaedeutic research with a qualitative methodology, using the technique of focus groups. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
2023-11-17
14:52
123 p, 10.6 MB Análisis de contenidos de Twitch que replican a la televisión lineal / Pallarès Sampietro, Francesc ; Monclús Blanco, Belén, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La irrupció de les plataformes SVoD ha canviat les regles del entreteniment oferint alternatives a la televisió lineal tradicional, o potser no les ha canviat del tot. En aquest TFM s'analitzaran un seguit de continguts emesos a la plataforma Twitch. [...]
La irrupción de las plataformas SVoD ha cambiado las reglas del entretenimiento ofreciendo alternativas en la televisión lineal tradicional, o quizás no las ha cambiado del todo. En este TFM se analizarán una serie de contenidos emitidos a la plataforma Twitch. [...]
The emergence of SVoD platforms has changed the rules of entertainment by offering alternatives to traditional linear television, or perhaps it has not changed them at all. In this TFM it would be analised a series of contents broadcasted on the platform Twitch. [...]

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2023-11-15
18:31
119 p, 3.0 MB Enfrentar la desinformación : posibilidades del Fact Checking Automatizado (AFC) / Vergara Vera, Lucas ; Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'escalada de la desinformació en l'ecosistema digital ha impulsat el desenvolupament de departaments i mitjans dedicats exclusivament a a el Fact-Checking, arribant a comptabilitzar-se més de 300 a nivell mundial. [...]
La escalada de la desinformación en el ecosistema digital ha impulsado el desarrollo de departamentos y medios dedicados exclusivamente a al Fact-Checking, llegando a contabilizarse más de 300 a nivel mundial. [...]
The escalation of disinformation in the digital ecosystem has driven the development of departments and media dedicated exclusively to Fact-Checking, reaching more than 300 worldwide. However, the rapid development and diversification of its forms and means of production have left fact-checkers at a disadvantage when confronting and disproving these contents. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2023-11-14
19:28
81 p, 4.3 MB Estudio del programa coreano "New Journey to the west" / Tian, Yang ; García Muñoz, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació tracta sobre l'estudi de la primera i la segona temporada del programa coreà "New Journey to the West" des de diversos aspectes i se centra en els seus elements comuns i diferents entre dues temporades. [...]
Esta investigación trata sobre el estudio de la primera y la segunda temporada del programa coreano "New Journey to the West" desde varios aspectos y se centra en sus elementos comunes y diferentes entre dos temporadas. [...]
This research deals with the study of the first and second seasons of the Korean program "New Journey to the West" from various aspects and focuses on their common and different elements between two seasons. [...]

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2023-11-14
19:17
166 p, 6.4 MB El futuro del periodismo en Puerto Rico : situación actual, desafíos y tendencias en plataformas web / Vick Saurí, Stephanie ; Tejedor, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'evolució constant de la Societat de la Informació obliga els mitjans a estar a l'avantguarda de noves tendències que siguin beneficioses per a la producció d'informació. En el cas dels mitjans a Puerto Rico, el context polític i econòmic del país repercuteix en la pràctica periodística, i produeix un endarreriment a l'entorn mediàtic i la seva aposta per la innovació. [...]
La evolución constante de la Sociedad de la Información obliga a los medios a estar a la vanguardia de nuevas tendencias que sean beneficiosas para la producción de información. En el caso de los medios en Puerto Rico, el contexto político y económico del país repercute en la práctica periodística, y produce un atraso en el entorno mediático y su apuesta por la innovación. [...]
The constant evolution of the Information Society forces the media to be at the forefront of new trends that are beneficial for the production of information. In the case of the media in Puerto Rico, the political and economic context of the country has an impact on journalistic practice, and produces a delay in the media environment and its commitment to innovation. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2023-11-14
18:59
138 p, 6.1 MB Análisis de la cobertura informativa del fútbol femenino en la prensa deportiva digital española (Años 2020-22) : Los casos de Mundo Deportivo y Marca / Franco Esplugas, Marta ; Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El creixement i l'actual desenvolupament del futbol femení a Espanya plantegen un repte als mitjans de comunicació perquè hi dediquin un espai a la difusió d'aquest esport. En aquest treball es presenta un estudi de cas que examina la cobertura informativa del futbol femení en els mitjans digitals espanyols, agafant de mostra els diaris Mundo Deportivo i Marca. [...]
El crecimiento y desarrollo actual del fútbol femenino en España plantea un desafío a los medios de comunicación para que dediquen un espacio a la difusión de este deporte. En este trabajo se presenta un estudio de caso que examina la cobertura informativa del fútbol femenino en los medios digitales españoles, tomando como muestra los diarios Mundo Deportivo y Marca. [...]
The growth and current development of women's football in Spain challenges the media industry to create a space for the dissemination of this sport. This paper presents a case study that examines the news coverage of women's soccer in the Spanish digital media, taking as a sample the newspapers Mundo Deportivo and Marca. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2023-11-14
18:43
70 p, 5.3 MB El mundo del streaming: una comparación del grado de conciencia sobre product placement entre seguidores de Auronplay e Ibai Llanos en Twitch / Peñafiel Canez, Joe Adrian ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació analitza quin és el grau de consciencia i la percepció sobre el product placement entre els seguidors d'Auronplay i Ibai Llanos a Twitch. D'altra banda, es busca identificar quins tipus de product placenent són utilitzats pels dos streamers i com repercuteix aquesta estrategia publicitaria als fans.
Esta investigación analiza cuál es el grado de conciencia y la percepción sobre product placement entre seguidores de Auronplay e Ibai Llanos en Twitch. Por otra parte, se busca identificar qué tipos de product placement son utilizadas por ambos streamers y cómo repercute dicha estrategia publicitaria en los fans.
This research analyzes the knowledge and the perception of product placement among Auronplay and Ibai Llanos followers on Twitch. On the other hand, it seeks to identify what types of product placement are used by both streamers and how this advertising strategy affects fans.

2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]