El verd escolar: dret o privilegi? : el cas de Barcelona
Baró Porras, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Camacho, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Pérez-del-Pulgar, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Triguero-Mas, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Anguelovski, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)

Títol variant: El verde escolar: ¿derecho o privilegio? : El caso de Barcelona
Títol variant: School greening: right or privilege? : The case of Barcelona
Data: 2021
Resum: L'evidència científica avala els efectes positius de la natura en la salut mental i física en edat infantil. Un estudi publicat per investigadors de l'ICTA-UAB i el Barcelona Lab for Urban Environmental Justice and Sustainability (BCNUEJ), pioner en l'anàlisi espacial i de la composició de la naturalesa urbana en l'entorn escolar, ha identificat diferents patrons de desigualtat en l'exposició i l'accés als espais verds a la capital catalana. Els investigadors conclouen que aquests resultats haurien de tenir-se en compte a l'hora d'implementar programes de naturalització en els entorns escolars.
Resum: La evidencia científica avala los efectos positivos de la naturaleza en la salud mental y física en edad infantil. Un estudio publicado por investigadores del ICTA-UAB y el Barcelona Lab for Urban Environmental Justice and Sustainability (BCNUEJ), pionero en el análisis espacial y de la composición de la naturaleza urbana en el entorno escolar, ha identificado diferentes patrones de desigualdad en la exposición y el acceso a los espacios verdes en la capital catalana. Los investigadores concluyen que estos resultados deberían tenerse en cuenta a la hora de implementar programas de naturalización en los entornos escolares.
Resum: Scientific evidence supports the positive effects of nature on mental and physical health in children. A study published by researchers from the ICTA-UAB and the Barcelona Lab for Urban Environmental Justice and Sustainability (BCNUEJ), a pioneer in spatial analysis and the composition of urban nature in the school environment, has identified different patterns of inequality in exposure and access to green spaces in the Catalan capital. The researchers conclude that these results should be taken into account when implementing naturalization programs in school settings.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Maig 2021, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 620.1 KB

Español
3 p, 657.7 KB

English
2 p, 542.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2021-05-11, darrera modificació el 2024-06-01



   Favorit i Compartir