La participació infantil, la seva rellevància en el projecte "Ciutat jugable"
Canas Torruella, Maria
Gomà, Ricard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona

Data: 2020
Descripció: 66 pag.
Resum: El següent treball vol explicar el procés de co-creació que s'ha donat en el marc de les accions del projecte "Ciutat Jugable" a través d'un procés de participació infantil elaborat en els alumnes de 2n, 3è, 4rt, 5è i 6è d'Educació Primària de l'Escola Diputació (Nova Esquerra de l'Eixample, Barcelona) en el curs 2019-2020. L'estudi parteix de la necessitat de convertir la ciutat de Barcelona en una ciutat jugable i jugada, cosa que queda remarcada en el "Pla del joc a l'espai públic de Barcelona amb horitzó 2030" i en la mesura de govern "Barcelona dona molt de Joc". A partir d'aquí, s'analitza el procés de participació per tal d'entendre quines són les necessitats i les preocupacions dels infants envers a les seves àrees de joc més properes. L'objectiu final del treball és analitzar quina és la rellevància d'aquesta participació en el procés administratiu a partir d'entrevistes realitzades a persones rellevants en el Projecte "Ciutat Jugable" i que formen part de l'Administració Local, així com, explicar el paper que han desenvolupat els infants en el Projecte.
Resum: The following work aims to explain the process of co-creation that has taken place in the framework of the actions of the project "Playable City" through a process of child participation developed in the students of 2nd, 3rd, 4th, 5th and 6th of Primary Education of the Escola Diputació (Nova Esquerra de la Eixample, Barcelona) in the 2019-2020 academic year. The study is based on the need to turn the city of Barcelona into a playable and playful city, which is highlighted in the "Plan for the game in the public space of Barcelona with a horizon of 2030" and in the government measure "Barcelona gives a lot of play ". From here, the participatory process is analysed in order to understand the needs and concerns of children towards their nearest play areas. The final objective of the work is to analyse the relevance of this participation in the administrative process based on interviews conducted with relevant people in the "Playable City" Project and who are part of the Local Administration as well as explaining the role that children have played in the Project.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Pla d'estudis: Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. Treballs de fi de màster. Màster Metròpoli
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Co-creació ; Participació infantil ; Infants ; Ciutat jugable i jugada ; Pla de joc ; Joc ; Co-creation ; Children's participation ; Children ; Playable and playful city ; Game plan ; Game



66 p, 3.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2021-06-07, darrera modificació el 2023-01-21



   Favorit i Compartir