Google Scholar: cites
Constructing meaningful transitions in a vulnerable situation. The role of lifelong learning policies in European regions
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Kovacheva, Siyka (University of Plovdiv. Department of Sociology)

Data: 2021
Resum: This article draws on interviews with 164 young beneficiaries (of) and 128 professionals in charge of lifelong learning policies in eighteen regions located in nine member states of the European Union in 2017. Drawing on the concept of 'opportunity structures', we analyse variations between regional institutional arrangements and interactions between professionals and young adults. Our findings suggest that the crux of lifelong learning policies is the coordination between different policy areas so that they can respond to the multidimensional challenges that young adults face during their life transitions in diverse regional contexts.
Ajuts: European Commission 693167
Nota: Altres ajuts: acords transformatius de la UAB
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: International Journal of Social Welfare, 2021 (15 jul) , ISSN 1468-2397

DOI: 10.1111/ijsw.12505


10 p, 158.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2021-09-08, darrera modificació el 2023-04-01



   Favorit i Compartir