Engaging Students in Real-life Topics : the UN 2030 Agenda to Improve Global Communicative Competence
Cuevas Martínez, Mónica
Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Fecha: 2021
Descripción: 55 pag.
Resumen: The aim of this dissertation is to see if students' global communicative competence improves by engaging them with real-life topics from the UN 2030 Agenda. This research attempts to explore whether real-life topics motivate students more than topics in textbooks, whether Task-Based Language Teaching (TBLT) is a better method to teach Sustainable Development Goals (SDGs) than English books, and whether students improve their high-order skills by engaging them in real-life topics. In order to conduct the research, a nine-session teaching unit based on one of the SDGs was implemented. Qualitative and quantitative analysis of two questionnaires and two participation levels support the use of a TBLT teaching unit based on real-life topics to improve students' participation, motivation and high-order skills. An interview with the English teacher of the target student group was as well analysed to establish correlations. This work is consistent with previous studies and corroborates the findings that suggest participation and motivation are essential for students' progress. Finally, these findings pave the way for a more in-depth analysis on how to best choose topics, textbooks, and teaching methodologies that compel students to improve their global communicative competence.
Resumen: L'objectiu d'aquesta tesi és comprovar si la competència comunicativa global dels estudiants millora a través d'utilitzar temes de l'Agenda 2030. Per tant, aquesta recerca explora si temes de la vida real motiven els estudiants més que els temes dels llibres de text, si TBLT és un millor mètode per ensenyar que els llibres de text, i si els estudiants milloren les habilitats cognitives superiors a través de motivar-los amb temes de la vida real. Per tal de poder fer això, una unitat didàctica de nou sessions basada en un dels ODS s'ha implementat. Els resultats dels dos qüestionaris i els nivells de participació observats en l'anàlisi qualitativa i quantitativa confirmen que la participació, motivació L'objectiu d'aquesta tesi és comprovar si la competència comunicativa global dels estudiants millora a través d'utilitzar temes de l'Agenda 2030. Per tant, aquesta recerca explora si temes de la vida real motiven els estudiants més que els temes dels llibres de text, si TBLT és un millor mètode per ensenyar que els llibres de text, i si els estudiants milloren les habilitats cognitives superiors a través de motivar-los amb temes de la vida real. Per tal de poder fer això, una unitat didàctica de nou sessions basada en un dels ODS s'ha implementat. Els resultats dels dos qüestionaris i els nivells de participació observats en l'anàlisi qualitativa i quantitativa confirmen que la participació, motivació i habilitats cognitives superiors dels estudiants milloren amb una unitat didàctica TBLT basada en un tema de la vida real. Una entrevista amb una professora d'anglès del grup on es va implementar la unitat didàctica també ha estat analitzada per establir correlacions. Aquest treball és consistent amb estudis anteriors i corrobora que la participació i motivació són essencials per al progrés de l'estudiant. Finalment, els resultats obren la porta a una analítica més profunda sobre com escollir llibres i metodologies educatives que ajuden els estudiants a millorar la seva competència comunicativa global.
Resumen: El objetivo de esta tesis es comprobar si la competencia comunicativa global de los estudiantes mejora a través del uso de temas de la Agenda 2030. Por tanto, esta investigación explora si temas de la vida real motivan a los estudiantes más que los temas de los libros de texto, si el método TBLT es mejor para enseñar que los libros de texto, y si los estudiantes mejoran las habilidades cognitivas superiores a través de motivarlos con temas de la vida real. Para llevar esto a cabo, una unidad didáctica de nuevo sesiones basada en uno de los ODS se ha implementado. Los resultados de dos cuestionarios y los niveles de participación observados en el análisis cualitativo y cuantitativo confirman que la participación, motivación y habilidades cognitivas superiores de los estudiantes mejoran con una unidad didáctica basada TBLT sobre un tema de la vida real. Una entrevista a una profesora de inglés del grupo donde se implementó la unidad didáctica también ha sido analizada para establecer correlaciones. Este trabajo es consistente con estudios anteriores y corrobora que la participación y motivación son esenciales para el progreso del estudiante. Finalmente, los resultados abren la puerta a una analítica más profunda sobre como escoger libros y metodologías educativas que ayuden a los estudiantes a mejorar su competencia comunicativa global.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] ; Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] ; Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Documento: Treball de fi de postgrau
Materia: Communicative competence ; Textbooks ; Motivation ; Participation ; Real-life ; Topics ; UN 2030 Agenda ; Competència comunicativa ; Llibres de text ; Motivació ; Participació ; Temes de la vida real ; Habilitats del segle XXI ; Agenda 2030 ; Competencia comunicativa ; Libros de texto ; Motivación ; Participación ; Temas de la vida real



55 p, 2.3 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de investigación y proyectos de final de carrera > Ciencias de la Educación. TFM

 Registro creado el 2021-09-17, última modificación el 2023-09-19



   Favorit i Compartir