Web of Science: 4 cites, Scopus: 4 cites, Google Scholar: cites,
Estudio sobre compromiso y expectativas de autoeficacia académica en estudiantes universitarios de grado
Álvarez-Pérez, Pedro Ricardo (Universidad de La Laguna)
López-Aguilar, David (Universidad de La Laguna)
Garcés-Delgado, Yaritza (Universidad de La Laguna)

Títol variant: Estudi sobre compromís i expectatives d'autoeficàcia acadèmica en estudiants universitaris de grau
Títol variant: Study on Commitment and Expectations of Academic Self-Efficacy in Undergraduate Students
Data: 2021
Resum: El análisis de las expectativas académicas y del nivel de compromiso hacia el grado que cursa el alumnado universitario permite conocer hasta qué punto es capaz de realizar una autoevaluación, generalmente subjetiva, sobre la probabilidad de lograr buenos resultados en sus estudios. La finalidad de esta investigación es analizar la incidencia que el compromiso académico tiene en las creencias de autoeficacia y en las expectativas de rendimiento en universitarios de grado. La muestra la constituyen 502 alumnos de primer y segundo curso de los grados ofertados por la Facultad de Educación de la ULL. Se administró la escala validada de compromiso académico Utrech Work Engagement Scale-UWES-17 y, con el fin de valorar las expectativas de rendimiento académico, se preguntó qué calificaciones esperaban obtener al final del primer semestre. Los resultados revelaron que los estudiantes que tenían creencias favorables hacia el logro de buenas calificaciones eran quienes obtenían mejores puntajes en la escala de compromiso académico. La incidencia que ejerce dicho parámetro en las expectativas de resultados del alumnado universitario abre una línea de actuación importante en la educación superior, encaminada a lograr un nivel más elevado de adaptación, persistencia y éxito en los estudios.
Resum: L'anàlisi de les expectatives acadèmiques i del nivell de compromís vers el grau que cursa l'alumnat universitari permet conèixer fins a quin punt és capaç de realitzar una autoavaluació, generalment subjectiva, sobre la probabilitat d'aconseguir bons resultats en els seus estudis. La finalitat d'aquesta investigació és analitzar la incidència que el compromís acadèmic té en les creences d'autoeficàcia i en les expectatives de rendiment en universitaris de grau. La mostra la constitueixen 502 alumnes de primer i segon curs dels graus oferts per la Facultat d'Educació de la ULL, a qui se'ls va administrar l'escala validada de compromís acadèmic Utrech Work Engagement Scale-UWES-17 i, per tal de valorar les expectatives de rendiment acadèmic, se'ls va preguntar quines qualificacions esperaven obtenir a la fi del primer semestre. Els resultats van revelar que els estudiants que tenien creences favorables cap a l'assoliment de bones qualificacions eren els que obtenien millors puntuacions en l'escala de compromís acadèmic. La incidència que exerceix aquest paràmetre en les expectatives de resultats de l'alumnat universitari obre una línia d'actuació important en l'educació superior, encaminada a aconseguir un nivell més elevat d'adaptació, persistència i èxit en els estudis.
Resum: The analysis of academic expectations and level of commitment to the study program allows us to determine to what extent university students are capable of carrying out generally subjective self-assessments of the probability of achieving good academic outcomes. The purpose of this study is to analyze the incidence that academic commitment has on self-efficacy beliefs and performance expectations of undergraduate university students. The sample consisted of 502 students who were in the first and second year of bachelor's degree programs at the Faculty of Education of the University of La Laguna, Spain. The validated Utrecht Work Engagement Scale (UWES-17) was administered to the students to measure their academic commitment. To assess their expectations for academic performance, the students were asked what grades they expected to obtain at the end of the first semester. The results revealed that students who had favorable beliefs regarding the achievement of good grades in the subjects obtained better scores on the academic engagement scale. The incidence that academic commitment has on the expectations of outcomes of university students opens an important line of action in higher education aimed at achieving better adaptation, perseverance and academic success.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Creencias de autoeficacia ; Expectativas de resultados ; Educación universitaria ; Compromiso académico ; Orientación académica ; Compromís acadèmic ; Creences d'autoeficàcia ; Expectatives de resultats ; Educació universitària ; Academic commitment ; Academic self-efficacy ; Expectations of results ; Higher education
Publicat a: Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 481-499 (Temas de investigación) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v57-n2-alvarez-lopez-garces
DOI: 10.5565/rev/educar.1316


19 p, 204.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-09-23, darrera modificació el 2023-10-26



   Favorit i Compartir