La idolología i les plataformes en línia de contingut multimèdia : una anàlisi comparativa entre Netflix i HBO España
Appelgren Cuevas, Julio César
Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: La idolología y las plataformas online de contenido multimedia : un análisis comparativo entre Netflix y HBO España
Títol variant: Idolology and online multimedia content platforms : a comparative analysis between Netflix and HBO España
Data: 2021
Resum: L'estudi de la transmissió i recepció d'ideologia és un tema d'interès clàssic per les Ciències Polítiques i la Sociologia. Aquest treball enfoca la mateixa inquietud ara en les plataformes online de contingut multimèdia. El seu auge en les últimes dècades i la seva centralitat com a oci en la vida social porta a plantejar la següent qüestió: estem consumint ideologia amb els productes que se'ns ofereix com a contingut audiovisual? Si és així, varia segons la plataforma que proporciona el producte? Es transmet legitimant-la o criticant-la?.
Resum: El estudio de la trasmisión y recepción de ideología es un tema de interés clásico para las Ciencias Políticas y la Sociología. Este trabajo enfoca la misma inquietud ahora en las plataformas online de contenido multimedia. Su auge en las últimas décadas y su centralidad como ocio en la vida social lleva a plantear la siguiente cuestión: ¿estamos consumiendo ideología junto con los productos que se nos ofrece como contenido audiovisual? Si es así, ¿varía según sea la plataforma que proporciona el producto? ¿Se transmite legitimándola o criticándola?.
Resum: The study of the transmission and reception of ideology is a topic of classical interest for Political Sciences and Sociology. This paper addresses the same concern now in online multimedia content platforms. The impact in recent decades and its centrality as leisure in social life leads to the following question: are we consuming ideology along with the products offered to us as audiovisual content? If so, does it vary depending on the platform that provides the product? Os it transmitted by legitimizing or criticizing it?.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Ideologia ; Plataformes ; Online ; Perspectiva crítica ; Ideología ; Plataformas ; Ideology ; Platforms ; Critical perspective



TFG
50 p, 1.2 MB

Resum executiu
608.3 KB

Pòster
4.6 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2021-10-01, darrera modificació el 2022-11-23



   Favorit i Compartir