Speak Truth to Power. Popular education and rights-based approaches in refugee community interpreter training : A systematization of the experiences of the Cairo Community Interpreter Project from the years of 2002-2018
Johnson, Alice Rowland
Arumí Ribas, Marta, dir.
Bestué, Carmen, dir.

Fecha: 2021
Resumen: L'objectiu d'aquesta recerca doctoral és explorar els usos de l'educació popular i la perspectiva basada en els drets a la formació d'intèrprets comunitaris que treballen en entorns de refugiats i migració, mitjançant l'examen de el cas de el Projecte d'Intèrprets Comunitaris del Caire ( CCIP), amb el Caire, Egipte. En els marcs metodològics de la investigació acció participativa, l'estudi va realitzar una sistematització d'experiències de la CCIP, amb els actors involucrats en els programes de formació de la CCIP des de 2002 a 2018. Les dades d'aquest estudi indiquen que els graduats de l'CCIP representen un perfil de refugiats amb alts nivells d'educació i motivació per servir a la seva comunitat, i que treballen activament per millorar els sistemes d'interpretació a les organitzacions que serveixen als refugiats.
Resumen: El objetivo de esta investigación doctoral es explorar los usos de la educación popular y los enfoques basados en los derechos en la formación de intérpretes comunitarios que trabajan en entornos de migración y refugiados, mediante el examen del caso del Proyecto de Intérpretes Comunitarios de El Cairo (CCIP), con sede en El Cairo, Egipto. Dentro de los marcos metodológicos de la investigación acción participativa, el estudio realizó una sistematización de experiencias de la CCIP, con los actores involucrados en los programas de formación de la CCIP desde 2002 hasta 2018. Los datos de este estudio indican que los graduados de CCIP representan un perfil de refugiados con altos niveles de educación y motivación para servir a su comunidad, y que trabajan activamente para mejorar los sistemas de interpretación en las organizaciones que sirven a los refugiados.
Resumen: The objective of this doctoral research is to explore the uses of popular education and rights-based approaches in the training of community interpreters working in refugee and migration settings, by examining the case of the Community Interpreters Project of El Cairo (CCIP), based in Cairo, Egypt. Within the methodological frameworks of participatory action research, the study carried out a systematization of experiences of the CCIP, with the actors involved in the CCIP training programs from 2002 to 2018. The data from this study indicates that CCIP graduates represent a profile of refugees with high levels of education and motivation to serve their community, and that they actively work to improve interpretation systems in organizations that serve refugees.
Nota: Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals
Derechos: ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Lengua: Anglès
Colección: Programa de Doctorat en Traducció i Estudis Interculturals
Documento: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Materia: Interpretació ; Interpretación ; Interpreting ; Formació ; Formación ; Training ; Refugiats ; Refugiados ; Refugees ; Ciències Socials

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/673114


546 p, 5.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Tesis doctorales

 Registro creado el 2022-01-19, última modificación el 2023-02-04



   Favorit i Compartir