OK, boomer : new users, different platforms, new challenges
Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos)
Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Berlanga, Inmaculada (Universidad Internacional de La Rioja)
Data: |
2022 |
Resum: |
The popularization of new interaction spaces brings new narratives and social phenomena that merit attention from the scientific community. Based on the existing literature on the new challenges facing the communication discipline with these emerging narratives, this editorial summarizes the empirical and theoretical contributions of the thematic issue entitled "New Narratives for New Consumers: Influencers and the Millennial and Centennial Generations. " The authors emphasize that the studies selected for this thematic issue explore the innovative features and opportunities of the emerging scenarios and offer a cautionary account of their structural problems and the urgency of a new media literacy. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; Versió publicada |
Matèria: |
Centennials ;
Digital media ;
Facebook ;
Influencers ;
Instagram ;
Millenials ;
Social networks ;
Online participation ;
TikTok ;
YouTube |
Publicat a: |
Media and Communication, Vol. 10 Núm. 1 (2022) , p. 120-123, ISSN 2183-2439 |
Adreça alternativa: https://www.cogitatiopress.com/mediaandcommunication/article/view/5050
DOI: 10.17645/mac.v10i1.5050
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Gabinet de Comunicació i EducacióArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2022-02-25, darrera modificació el 2023-04-26