Comunicació Intercultural [103099]
Perceval Verde, Josep Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Intercultural Communication
Títol variant: Comunicación Intercultural
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura de comunicació intercultural pretén que l'alumne / a es conscienciï de les relacions interpersonals i intergrupals dins de la situació mediàtica intercultural derivada de la globalització, que adquireixi una sèrie d'eines crítiques per analitzar aquesta situació geopolítica que determina la comunicació intercultural, que practiqui una nova metodologia d'anàlisi d'aquesta societat híbrida i que adquireixi una visió crítica sobre les relacions que s'estableixen entre persones, col·lectius i institucions que partint d'experiències, discursos i representacions socioculturalment diverses, estableixen xarxes de comunicació interculturals on desenvolupen el diàleg o el rebuig , l'acord o la confrontació, intercanvi d'experiències o rebuig de les alienes. La comunicació intercultural, superant la visió etnocèntrica que practicava l'anàlisi de les xarxes comunicatives clàssiques, explica les relacions socials complexes i dinàmiques que es desenvolupen a nivell interpersonal i col·lectiu determinades per contextos socials i polítics molt diversos, en un procés de globalització accelerat. 1 Mostrarem que les cultures no són ens homogenis ni estàtics sinó híbrids i dinàmics. Mostrarem que les cultures no dialoguen entre si sinó els subjectes que les componen (individuals o col·lectius) són els que acaben debatent o enfrontant-se. Aquest estudi ho farem des d'una perspectiva interdisciplinària com un vector transversal de la comunicació intercultural. La visió multicultural exigeix una metodologia d'anàlisi diferent en què es disseccionen les identitats suposades o imaginades per descobrir els sistemes classificatoris i excloents que es troben en la seva constitució. Seanalizan l'exclusió i la inclusió de persones i col·lectius dins dels grups i persones que poden 'parlar' i gestionar la comunicació o que són callats i silenciats per mitjans i poders polítics i mediàtics.
Resum: The subject of intercultural communication aims to make the student aware of interpersonal and intergroup relationships within the intercultural media situation derived from globalization, which has acquired a series of critical tools to analyze this geopolitical situation that determines intercultural communication, which practice a new methodology of analysis of this hybrid society and that it acquires a critical vision on the relations that are established between people, groups and institutions that based on socioculturalally diverse experiences, speeches and representations, establish intercultural communication networks where they develop dialogue or rejection , the agreement or confrontation, exchange of experiences or rejection of others. Intercultural communication, overcoming the ethnocentric vision that practiced the analysis of classical communication networks, explains the complex and dynamic social relationships that are developed at an interpersonal and collective level determined by very different social and political contexts, in an accelerated globalization process. We will show that cultures are not homogeneous or static beings, but hybrid and dynamic. We will show that cultures do not engage in dialogue with each other, but the subjects that compose them (individual or collective) are those who end up debating or confronting themselves. This study will be done from an 1 collective) are those who end up debating or confronting themselves. This study will be done from an interdisciplinary perspective as a transversal vector of intercultural communication. Multicultural vision requires a different analysis methodology in which the supposed or imagined identities are dissected to discover the qualifying and exclusive systems that are found in its constitution. They identify the exclusion and inclusion of people and groups within groups and people who can 'speak' and manage communication or who are silent and silenced by political and media means and powers.
Resum: La asignatura de comunicación intercultural pretende que el alumna/a se conciencie de las relaciones interpersonales e intergrupales dentro de la situación mediática intercultural derivada de la globalización, que adquiera una serie de herramientas críticas para analizar esta situación geopolítica que determina la comunicación intercultural, que practique una nueva metodología de análisis de esta sociedad híbrida y que adquiera una visión crítica sobre las relaciones que se establecen entre personas, colectivos e instituciones que partiendo de experiencias, discursos y representaciones socioculturalmente diversas, establecen redes de comunicación interculturales donde desarrollan el diálogo o el rechazo, el acuerdo o la confrontación, intercambio de experiencias o rechazo de las ajenas. La comunicación intercultural, superando la visión etnocéntrica que practicaba el análisis de las redes comunicativas clásicas, explica las relaciones sociales complejas y dinámicas que se desarrollan a nivel interpersonal y colectivo determinadas por contextos sociales y políticos muy diversos, en un proceso de globalización acelerado. 1 Mostraremos que las culturas no son entes homogéneos ni estáticos sino híbridos y dinámicos. Mostraremos que las culturas no dialogan entre sí sino los sujetos que las componen (individuales o colectivos) son los que terminan debatiendo o enfrentándose. Este estudio lo haremos desde una perspectiva interdisciplinar como un vector transversal de la comunicación intercultural. La visión multicultural exige una metodología de análisis diferente en que se diseccionan las identidades supuestas o imaginadas para descubrir los sistemas clasificatorios y excluyentes que se encuentran en su constitución. Seanalizan la exclusión y la inclusión de personas y colectivos dentro de los grupos y personas que pueden 'hablar' y gestionar la comunicación o que son callados y silenciados por medios y poderes políticos y mediáticos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [1432] ; Grau en Periodisme [971]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
11 p, 128.6 KB

Anglès
9 p, 123.1 KB

Castellà
11 p, 129.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-06-13, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir