Anàlisi de Dades [102571]
Fauquet Ars, Jordi
Bonillo Martín, Albert
Pardo Garrido, Alfredo
Redolar Ripoll, Diego
Lorente Sanchez, Sonia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Data Analysis
Título variante: Análisis de Datos
Fecha: 2022-23
Resumen: "Anàlisi de dades" és la segona assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i Psicometria". S'imparteix en el primer semestre de segon curs i representa la continuació natural de l'assignatura "Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" impartida en el primer curs del Grau. L'assignatura recull algunes competències metodològiques transferides en la matèria "Estadística" i incorpora i desenvolupa de noves, amb la finalitat de que als/les estudiants ampliïn la seva base competencial, aspecte que permetrà la realització de les posteriors assignatures metodològiques. Els objectius formatius de l'assignatura, de caràcter general són: 1. Capacitar als/les estudiants en la comprensió dels fonaments conceptuals subjacents en les principals tècniques estadístiques que permeten donar resposta a les qüestions que habitualment es planteja el professional i/o investigador de la Psicologia. 2. Interpretar raonada i correctament els resultats derivats del les anàlisis estadístiques habitualment 1 2. Interpretar raonada i correctament els resultats derivats del les anàlisis estadístiques habitualment emprades i publicades en revistes científiques de prestigi. 3. Integrar els conceptes desenvolupats en el marc del pensament estadístic com estructura formal de raonament que facilita l'estudi dels fenòmens naturals i psicològics. En finalitzar l'assignatura el/la estudiant haurà de ser capaç de: 1. Raonar en el marc del pensament estadístic. 2. Conèixer i emprar correctament el vocabulari propi de l'anàlisi de dades. 3. Comprendre el concepte d'incertesa i probabilitat en l'àmbit de la fenomenologia psicològica. 4. Plantejar correctament les hipòtesis estadístiques. 5. Identificar els elements fonamentals de la inferència estadística. 6. Comprendre el tipus de raonament implícit en el procés d'inferència estadística. 7. Analitzar i comprendre el risc implícit en una decisió estadística. 8. Decidir quina és la tècnica estadística més adient per a contrastar una hipòtesi. 9. Planificar correctament la estratègia d'anàlisi més adient en cadascuna de les situacions problema plantejades. 10. Interpretar adequadament els resultats obtinguts en una anàlisi estadística.
Resumen: Data Analysis is the second methodological course of the syllabus of the Psychology degree and belongs to the subject Research Methods and Psychometrics. It is taught in the first semester of the second year and represents the continuation of the course Methods, Designs and Research Techniques, taught in the first year of the Psychology degree. The course integrates some of the methodological competences transferred from the Statistics subject and incorporates, and develops new ones, with the purpose of allowing the students to expand their competence base in preparation for the subsequent methodological courses. Specifically, the objectives to be achieved are the following. 1. Familiarise students with the underlying conceptual foundations of the main statistical techniques used in answering the questions typically faced by Psychology practitioners and/or researchers. 1 2. Enable students to explain and correctly interpret the results obtained after applying the statistical techniques usually used and published in prestigious scientific journals. 3. Enable students to integrate the concepts developed in the framework of statistical thinking, as a formal structure of reasoning that facilitates the study of natural and psychological phenomena. At the end of the course, the student must be able to do the following. 1. Reason within the framework of statistical thinking. 2. Know and correctly use the vocabulary of data analysis. 3. Understand the concept of uncertainty and probability in the field of psychological phenomenology. 4. Propose the statistical hypotheses correctly. 5. Identify the fundamental elements that define statistical inference. 6. Understand the type of reasoning implicit in the process of inferential statistics. 7. Analyse and understand the risk implicit in a statistical decision. 8. Decide which statistical technique is the most appropriate to test the statistical hypothesis. 9. Plan correctly the most appropriate analysis strategy in each of the problem situations posed. 10. Properly interpret the results obtained in a statistical analysis.
Resumen: "Análisis de datos" es la segunda asignatura metodológica del plan de estudios del grado de Psicología i pertenece a la materia "Métodos de investigación y Psicometría". Se imparte en el primer semestre del segundo curso y representa la continuación natural de la asignatura "Métodos, diseños y técnicas de investigación" impartida en el primer curso del grado de Psicología. La asignatura integra algunas de las competencias metodológicas transferidas de la materia "Estadística" e incorpora y desarrolla de nuevas, con la finalidad de que los/las estudiantes amplíen su base competencial, aspecto que permitirá la realización de las posteriores asignaturas metodológicas. Los objetivos formativos de la asignatura, de carácter general, son: 1. Capacitar a los/las estudiantes en la comprensión de los fundamentos conceptuales subyacentes en las principales técnicas estadísticas que permiten dar respuesta a las cuestiones que, habitualmente, se plantea el profesional y/o investigador de la Psicología. 2. Interpretar razonada y correctamente los resultados obtenidos tras la aplicación de las técnicas 1 2. Interpretar razonada y correctamente los resultados obtenidos tras la aplicación de las técnicas estadísticas habitualmente empleadas y publicadas en revistas científicas de prestigio. 3. Integrar los conceptos desarrollados en el marco del pensamiento estadístico, como estructura formal de razonamiento que facilita el estudio de los fenómenos naturales y psicológicos. Al finalizar la asignatura, el/la estudiante deberá ser capaz de: 1. Razonar en el marco del pensamiento estadístico. 2. Conocer y emplear correctamente el vocabulario propio del análisis de datos. 3. Comprender el concepto de incertidumbre y probabilidad en el ámbito de la fenomenologíapsicológica 4. Plantear correctamente las hipótesis estadísticas. 5. Identificar los elementos fundamentales que definen la inferencia estadística. 6. Comprender el tipo de razonamiento implícito en el proceso de inferencia estadística. 7. Analizar y comprender el riesgo implícito en una decisión estadística. 8. Decidir qué técnica estadística es la más adecuada para someter a prueba la hipótesis estadística. 9. Planificar correctamente la estrategia de análisis más adecuada en cada una de las situaciones problema planteadas. 10. Interpretar adecuadamente los resultados obtenidos en un análisis estadístico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 108.4 KB

Anglès
5 p, 107.2 KB

Castellà
5 p, 107.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-06-17, última modificación el 2023-01-22



   Favorit i Compartir