Teories i història de l'educació [101662]
Jordán, Josep Antoni
Melich Sangra, Joan-Carles
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Theories and History of Education
Título variante: Teorías e historia de la educación
Fecha: 2022-23
Resumen: L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir als estudiants a l'estudi de les principals teories de l'educació que tenen vigència en el món contemporani, així com mostrar l'evolució històrica d'aquestes teories i de la seva implementació. S'estudia el significat i el sentit de l'educació, la relació entre l'educació i la cultura occidental, el paper epistemològic de la pedagogia dins del conjunt de les ciències de l'educació i es presenten els models de les principals teories educatives des d'una visió crítica. En l'apartat històric s'estudien els moviments i els pedagogs que han estat històricament més rellevants i es ponderarà la seva vigència en el moment present. Aquesta assignatura complementa altres matèries del grau (Mirem el món: Projectes Transdisciplinaris, Educació i contextos educatius, Aspectes biopsicològics de la persona i Bases sociopolítiques de l'educació) i posa els fonaments epistemològics de l'assignatura "Investigar en educació" i els filosòfics i històrics de "Antropologia i filosofia de l'educació".
Resumen: The course aims to study the main theories of contemporary education and to analyse the historical evolution of these theories and their implementation. The students analyse the sense and meaning of education, the relationship between education and Western culture, the epistemological role of pedagogy within the set of sciences of education. Also, the course aims to study different educational theories with a critical perspective. The History of Education part, aims to analyse different perspectives and historically relevant authors in order to understand their present contribution. This course complements other courses as "Mirem el món: Projectes Transdisciplinars", "Educació i contextos educatius", "Aspectes biopsicològics de la persona", and supplements the course "Bases sociopolítiques de l'educació". Also, this course establishes the epistemological base of the course "Research in education" and establishes the philosophical and historical aims of "Anthropology and philosophy of education".
Resumen: El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el estudio de las principales teorías de la educación que tienen vigencia en el mundo contemporáneo, así como mostrar la evolución histórica de estas teorías y de su implementación. Se estudiará el significado y el sentido de la educación, la relación entre la educación y la cultura occidental, el papel epistemológico de la pedagogía dentro del conjunto de las ciencias de la educación, y se presentarán los modelos de las principales teorías educativas desde una perspectiva crítica. En el apartado histórico se estudiarán los movimientos y los autores que han sido históricamente más relevantes y se ponderará su vigencia en el momento presente. Esta asignatura complementa otras materias como "Mirem el món: Projectes Transdisciplinars", "Educación y contextos educativos", "Aspectos biopsicológicos de la persona", y "Bases sociopolíticas de la educación". También pone los fundamentos epistemológicos de la asignatura "Investigar en educación" y los filosóficos e históricos de "Antropología y filosofía de la educación".
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261]
Plan de estudios: Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Social [827]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 105.4 KB

Anglès
5 p, 104.7 KB

Castellà
5 p, 105.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-07-01, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir