Coneixement, Raonament i Incertesa [102786]
Baldrich i Caselles, Ramon
Gomez Bigorda, Lluis
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Knowledge, Reasoning and Uncertainty
Títol variant: Conocimiento, Razonamiento e Incertidumbre
Data: 2022-23
Resum: L'assignatura de Coneixement, Raonament i Incertesa, s'emmarca dins de la menció de "Computació", junt amb les assignatures d'"Aprenentatge Computacional", "Visió per Computador" i "Robòtica, Llenguatge i Planificació". Per la seva temàtica, aquesta matèria està estretament relacionada amb l'assignatura d'"Intel·ligència Artificial" de segon curs i "Aprenentatge Computacional" de tercer curs. Alhora, els coneixments desenvolupats serveixen en part al contingut de l'assignatura de "Robotica, llenguatge i planificació". L'assignatura preten, tant ampliar alguns dels temes desenvolupats durant "Intel·ligència Artificial", com introduir nous problemes associats a la intel·ligència artificial, principalment el raonament amb coneixement parcial o 'no exacte'. En una primera part es tractarà l'ampliació dels mecanismes de cerca desenvolupats a segon curs, introduïnt algorismes genèrics de resolució de problemes de satisfacció de restriccions com a mecanisme de raonament (Ex: planificació de producció, maximització de l'eficiència en decisions logístiques, etc). En una segona part es donen les bases per a representació del coneixement associat a problemes per a poder prendre decisions per a la seva resolució. La última part introduirà les tècniques bàsiques per a poder extreure informació, i per tant solucions, quan la informació de que es disposa o no és del tot fiable o no està perfectament definida (Ex: previsions meteorològiques, reconeixement de la veu, quan una producció es pot considerar bona o no i en quin grau, etc). En aquests dos últims apartats ens centrem en algorismes i representacions que esta dirigits per les dades, del les ques'extreu la modelització del mon que representen. 1 Un dels objectius de l'assignatura és que l'alumne sàpiga afrontar la solució a problemes en contextes diferents dels tractats, a partir d'identificar les necessitats de representació del coneixement i, segons sigui aquest, aplicar la/les tècnica/ques més adecuada/es.
Resum: The subject of Coneixment, Raonament i Inertesa, is framed within the mention of "Computing", along with the subjects of " Aprenentatje Computacional ", " Visió per Computador " and " Robòtica, Llenguatje i Planificació ". Due to its subject matter, this subject is closely related to the subject of "Artificial Intelligence" of the second year and " Aprenentatje Computacional " of the third year. Likewise, the developed knowledge serves in part of the content of the subject of " Robòtica, Llenguatje i Planificació ". The subject aims, both expand some of the topics developed during "Artificial Intelligence", and introduce new problems associated with artificial intelligence, mainly the reasoning with partial or 'non exact' knowledge. The first part will deal with the expansion of the search mechanisms developed in the second year, introducing generic algorithms to solve constraint satisfaction problems as a reasoning mechanism (i. e. production planning, maximizing efficiency in logistics decisions, etc. ) . In a second part the bases for representation of knowledge associated with problems are given to be able to make decisions for their resolution. The last part will introduce the basic techniques to be able to extract information, and therefore solutions, when the information that is available or not is completely reliable or is not perfectly defined (Ex: weather forecasts, voice recognition, when a production is can consider good or not and to what extent, etc). In these last two sections we focus on algorithms and representations that are driven by data, from which the modeling of the world they represent is extracted. One of the objectives of the subject is that the student knows how to face the solution to problems in different 1 One of the objectives of the subject is that the student knows how to face the solution to problems in different contexts of thetreaties, from identifying the needs of knowledge representation and, according to this, applying the most appropriate techniques.
Resum: La asignatura de Coneixment, Raonament i Inertesa, se enmarca dentro de la mención de "Computación", junto con las asignaturas de "Aprenentatje Computacional", "Visió per Computador" y "Robòtica, Llenguatje i Planificació". Por su temática, esta materia está estrechamente relacionada con la asignatura de "Intel·ligència Artificial" de segundo curso y "Aprentatje Computacional" de tercer curso. Asimismo, los conocimientos desarrollados sirven en parte del contenido de la asignatura de " Robòtica, Llenguatje i Planificació". La asignatura pretende tanto ampliar algunos de los temas desarrollados durante "Inteligencia Artificial", como introducir nuevos problemas asociados a la inteligencia artificial, principalmente el razonamiento con conocimiento parcial o 'no exacto'. En una primera parte se tratará la ampliación de los mecanismos de búsqueda desarrollados en segundo curso, introduciendo algoritmos genéricos de resolución de problemas de satisfacción de restricciones como mecanismo de razonamiento (Ej: planificación de producción, maximización de la eficiencia en decisiones logísticas, etc). En una segunda parte se dan las bases para representación del conocimiento asociado a problemas para poder tomar decisiones para su resolución. La última parte introducirá las técnicas básicas para poder extraer información, y por tanto soluciones, cuando la información de que se dispone o no es del todo fiable o no está perfectamente definida (Ej: previsiones meteorológicas, reconocimiento de la voz, cuando una producción se puede considerar buena o no y en qué grado, etc). En estos dos últimos apartados nos centramos en algoritmos y representaciones que son dirigidos por los datos, del las que se extrae la modelización del mundo que representan. 1 modelización del mundo que representan. Uno de los objetivos de la asignatura es que el alumno sepa afrontar la solución a problemas en contextos distintos de los tratados, a partir de identificar las necesidades de representación del conocimiento y, según sea este, aplicar las técnicas más adecuadas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Enginyeria de Computadors) i Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [1206] ; Grau en Enginyeria Informàtica (Menció en Tecnologies de la Informació) i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació [1207] ; Enginyeria Informàtica [958]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.3 KB

Anglès
7 p, 113.0 KB

Castellà
7 p, 115.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir