Comunicació i Gènere [104795]
Muntané Rodríguez, Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Communication and Gender
Títol variant: Comunicación y Género
Data: 2022-23
Resum: Incorporar la perspectiva de gènere a la comunicació de les organitzacions és cabdal si volem incidir en la societat. Aquesta comunicació ha de permetre traspassar murs i aportar elements per a la reflexió i el canvi; per transformar imaginaris i crear noves consciencies socials. La influència que la comunicació de les organitzacions i de les institucions pot tenir sobre la informació final, la que també transmeten els mitjans, és imprescindible per contribuir a transformar la societat en un món respectuós amb la igualtat, la diversitat i la no discriminació. cal deconstruir els discursos actuals i crear-ne de nous des dels feminismes. Volem promoure una mirada crítica feminista que ens permeti desxifrar els missatges que reprodueixen els estereotips i els rols sexistes i construir nous models informatius que posin en valor la diversitat social de les organitzacions i de les institucions.
Resum: Incorporating the gender perspective into the communication of organizations is essential if we want to have an impact on society. This communication must make it possible to break through walls and provide elements for reflection and change; to transform imaginaries and create new social consciousnesses. The influence that the communication of organizations and institutions can have on the final information, which is also transmitted by the media, is essential to help transform society into a world that respects equality, diversity and non-discrimination. it is necessary to deconstruct current discourses and create new ones from feminisms. We want to promote a feminist critical look that allows us to decipher the messages that reproduce sexist stereotypes and roles and build new informative models that value the social diversity of organizations and institutions.
Resum: Incorporar la perspectiva de género en la comunicación de las organizaciones es primordial si queremos incidir en la sociedad. Esta comunicación debe permitir traspasar muros y aportar elementos para la reflexión y el cambio; para transformar imaginarios y crear nuevas conciencias sociales. La influencia que la comunicación de las organizaciones y de las instituciones puede tener sobre la información final, la que también transmiten los medios, es imprescindible para contribuir a transformar a la sociedad en un mundo respetuoso con la igualdad, la diversidad y la no discriminación. es necesario deconstruir los discursos actuales y crear nuevos desde los feminismos. Queremos promover una mirada crítica feminista que nos permita descifrar los mensajes que reproducen los estereotipos y roles sexistas y construir nuevos modelos informativos que pongan en valor la diversidad social de las organizaciones y de las instituciones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Comunicació de les Organitzacions [2503868]
Pla d'estudis: Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 107.4 KB

Anglès
5 p, 106.3 KB

Castellà
5 p, 107.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2022-07-08, darrera modificació el 2023-01-22



   Favorit i Compartir