Desarrollo de un robot crupier con inteligencia artificial
Montoya del Canto, Denís
Garcia Calvo, Carlos, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Development of a dealer robot with artificial intelligence
Títol variant: Desenvolupament d'un robot crupier amb intel·ligència artificial
Data: 2022
Resum: Combinando técnicas de sistemas multimedia, visión por computador y mecánica, se ha logrado diseñar un robot físico capaz de ejercer la función de crupier en una partida de póker modalidad Texas holdem. Este es el caso de un robot de tipo SCARA de 4 grados de libertad y junto con aplicaciones sencillas de varios algoritmos, es capaz de desplazarse a las zonas deseadas y de detectar cartas y fichas, con las cuales puede operar. Utilizando la red neuronal conocida como YOLO, el robot identifica las cartas en base a los elementos que la componen, mientras que con la libreía OpenCV de Python, detecta las fichas en base a su forma y color. Juntando dichos módulos con una API de conversión de audio a texto, el robot es capaz de realizar un seguimiento adecuado de la partida, permitiendo a los jugadores realizar las acciones que normalmente harían en una partida de póker normal. Al final de la partida, el propio robot determina quien es el ganador de esta gracias a algoritmos de combinatoria y una API de texto a voz para informar a los jugadores.
Resum: Combining multimedia knowledge techniques, computer vision and mechanics, it has been possible to design a physical robot capable of performing the role of dealer in a Texas holdem poker game. This case is about a SCARA robot with 4 axes and when simple applications of various algorithms are applied, it can move to the desired areas and detect cards and tokens, which it can operate. Using the neural network known as YOLO, the robot identifies the cards based on the elements that compose them, while with the Python OpenCV library, it detects the cards based on their shape and color. By pairing these modules with a speech-to-text API, the robot is able to adequately track the game, allowing players to perform the actions they would normally do in a normal poker game. At the end of the game, the robot says who's the winner thanks to combinatorial algorithms and a text-to-speech API.
Resum: Combinant tècniques de sistemes multimèdia, visió per computador i mecànica, s'ha aconseguit dissenyar un robot físic capaç d'exercir la funció de crupier en una partida de pòquer modalitat Texas holdem. Aquest és el cas d'un robot de tipus SCARA de 4 graus de llibertat i, juntament amb aplicacions senzilles de diversos algorismes, és capaç de desplaçar-se a les zones desitjades i detectar cartes i fitxes, amb les quals pot operar. Utilitzant la xarxa neuronal coneguda com YOLO, el robot identifica les cartes segons els elements que la componen, mentre que amb la llibreria OpenCV de Python, detecta les fitxes segons la seva forma i color. Ajuntant aquests mòduls amb una API de conversió d'àudio a text, el robot és capaç de fer un seguiment adequat de la partida, permetent als jugadors fer les accions que normalment farien en una partida de pòquer normal. Al final de la partida, el mateix robot determina qui n'és el guanyador gràcies a algorismes de combinatòria i una API de text a veu per informar els jugadors.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: SCARA ; Intel·ligència Artificial ; Visió per Computador ; Sistemes multimèdia ; Reconeixement de forma i color ; Python ; Arduino ; Text a Veu ; Veu a Text ; YOLO ; OpenCV ; VEX ; Inteligencia Artificial ; Visión por Computador ; Sistemas multimedia ; Reconocimiento de forma y color ; Texto a Voz ; Voz a Texto ; Artificial Inteligence ; Computer Vision ; Multimedia Knowledge ; Form and color recognition ; Text-to-Speech ; Speech-to-Text ; Vex



12 p, 909.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2022-07-21, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir