EMOCIONAL-MENT : programa de prevenció de l'assetjament escolar
Martínez Bardají, Laia
Rodríguez Cortés, Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret

Data: 2022
Descripció: 71 pag.
Resum: El present treball té l'objectiu de disminuir de l'assetjament escolar des d'una perspectiva emocional i dirigit als joves de 1r d'ESO. Per dur a terme aquest treball, s'ha realitzat prèviament una recerca d'aquest fenomen, tenint en compte, les dades en l'àmbit estatal, autonòmic i europeu, i també, les formes en què és més usual que es doni aquest maltractament, i els programes que tenen com a objectiu prevenir-lo. Després, s'ha analitzat diferents models d'educació emocional com ara, el de Bisquerra, o el d'Ana Peinado, presents al llarg del treball. La següent fase ha consistit en el disseny del programa "EMOCIONAL-MENT: programa de prevenció de l'assetjament escolar", que tenint en compte el marc teòric s'ha elaborat en cinc unitats didàctiques (reconeixement de les emocions, autoestima, autocontrol, habilitats socials, optimisme i felicitat) on en cadascuna d'aquestes s'ha treballat un aspecte en concret per prevenir l'assetjament escolar, i dues avaluacions, una inicial i una final, amb la finalitat d'avaluar si el programa ha aconseguit la reducció d'aquest fenomen. Finalment, s'inclouen les conclusions i les línies de futur, on es resumeix la informació essencial d'aquest treball, i es fan noves propostes per dur a terme un programa de prevenció basat en una problemàtica diferent.
Resum: This work is aimed at reducing bullying from an emotional perspective and aimed at the young people of the 1st of ESO. In order to carry out this work, an investigation of this phenomenon has been carried out beforehand, taking into account the data at the state, the autonomous community and the European level, as well as the ways in which it is most common for such abuse to take place, and the programmes aimed at preventing it. Later, different models of emotional education such as Bisquerra, and Ana Peinado, present throughout the work, have been analysed. The next phase consisted of the design of the "EMOTIONAL-MENT: programa de prevenció de l'assetjament escolar", which, taking into account the theoretical framework, was drawn up in five didactic units (emotional recognition, self-esteem, self-control, social skills, optimism and happiness) where each of these has worked on one particular aspect to prevent bullying, and two evaluations, one initial and one final, in order to assess whether the program has achieved the reduction of this phenomenon. Finally, it includes the conclusions and those of future lines, summarising the essential information of this work, and new frameworks are proposed to carry out a prevention programme based on a different problem.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Criminologia [2500257]
Pla d'estudis: Grau en Criminologia [805]
Document: Treball final de grau
Matèria: Assetjament escolar ; Educació emocional ; Joves ; Prevenció ; Programa ; Bullying ; Emotional education ; Youth ; Prevention ; Program



TFG
71 p, 9.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Dret. TFG

 Registre creat el 2022-09-02, darrera modificació el 2022-09-06



   Favorit i Compartir