Història de la Psicologia [102580]
Balltondre, Mónica 1977-
Conill Purgimon, Berta
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: History of Psychology
Título variante: Historia de la Psicología
Fecha: 2023-24
Resumen: Es tracta d'una assignatura de primer amb la que l'estudiant entra en contacte a l'iniciar els seus estudis. A través d'ella coneixerà la psicologia com una ciència que té una llarga història i un determinat desenvolupament a través del temps. Al final del semestre l'alumne ha de ser capaç de: 1. Identificar algunes figures històriques rellevants que configuren la Història de la Psicologia i coneixement sobre experiències, trajectòries i rols de algunes dones en l'àmbit de la psicologia al mòn modern. 2. Identificar els diferents sistemes i teories psicològics produïts al llarg del temps. 3. Distingir els diferents moviments i corrents psicològiques dins del desenvolupament històric de la Psicologia. 4. Coneixement i reflexió sobre les consequencies de les teories psicològiques en relació a les desigualtats de gènere i les diferents formes de sexisme a les societats. 5. Relacionar els diferents enfocaments i tradicions psicològiques, els seus acords i els seus desacords, dins del recorregut de la Història de la Psicologia. 1 6. Descriure les diferents propostes de la psicologia aplicada i professional produïdes dins de la Història de la Psicologia. 7. Identificar els diversos models epistemològics de la ciència i la seva aparició dins del marc de la Història de la Psicologia. 8. Relacionar els diferents mètodes d'investigació psicològica, les seves funcions, característiques i limitacions dins del marc de desenvolupament de la Història de la Psicologia.
Resumen: THIS SUBJECT IS TAUGHT IN THE FIRST SEMESTER OF THE DEGREE IN PSYCHOLOGY. IT AIMS AT INTRODUCING STUDENTS TO PSYCHOLOGY AS SCIENCE, WHICH HAS CHANGED OVER TIME. AT THE END OF THE SEMESTER, THE STUDENT SHOULD BE ABLE TO: 1. IDENTIFY SOME RELEVANT HISTORICAL FIGURES AND HAVE SOME KNOWLEDGE ABOUT THE EMERGENCE OF PSYCHOLOGY AS A PROFESSION AND RESEARCH AND THE ROLES OF SOME MEN AND WOMEN IN THE FIELD. 2. IDENTIFY DIFFERENT PSYCHOLOGICAL SYSTEMS AND THEORIES THAT APPEARED DURING THE LAST CENTURIES. 3. DISTINGUISH THE DIFFERENT PSYCHOLOGICAL CURRENTS AND SCHOOLS 4. KNOW AND BE ABLE TO REFLECT ON THE CONSEQUENCES OF PSYCHOLOGICAL THEORIES IN RELATION TO GENDER INEQUALITIES AND THE DIFFERENT FORMS OF DISCRIMINATION IN MODERN SOCIETIES 5. RELATE THE DIFFERENT PSYCHOLOGICAL APPROACHES AND TRADITIONS THAT HAVE APPEARED IN THE HISTORY OF PSYCHOLOGY AND BE ABLE TO RECOGNISE AGREEMENTS AND DISAGREEMENTS AMONG THEM. 6. DESCRIBE THE MOST RELEVANT STRANDS OF APPLIED AND PROFESSIONAL PSYCHOLOGY THAT HAVE APPEARED IN THE HISTORY OF THE PSYCHOLOGY. 7. IDENTIFY THE DIFFERENT EPISTEMOLOGICAL APPROACHES TO SCIENCE IN RELATION TO PSYCHOLOGY AS A SCIENCE. 8. COMPARE THE DIFFERENT METHODS USED IN PSYCHOLOGICAL INVESTIGATION; DEDUCE THEIR 1 8. COMPARE THE DIFFERENT METHODS USED IN PSYCHOLOGICAL INVESTIGATION; DEDUCE THEIR FUNCTIONS, CHARACTERISTICS AND THE LIMITATIONS THEY OBTAINED WITHIN THE HISTORICAL DEVELOPMENT OF THE DISCIPLINE.
Resumen: Se trata de una asignatura de primero con la que el estudiante entra en contacto al iniciar sus estudios. A través de ella conocerá la psicología como una ciencia que tiene una larga historia y un determinado desarrollo a través del tiempo. Al final del semestre el alumno debe ser capaz de: 1. Identificar algunas figuras históricas relevantes que configuran la Historia de la Psicología y un conocimiento sobre las experiencias, trayectorias y roles de algunas mujeres en el ámbito de la psicología en el mundo moderno. 2. Identificar los diferentes sistemas y teorías psicológicos producidos a lo largo del tiempo. 3. Distinguir los diferentes movimientos y corrientes psicológicas dentro del desarrollo histórico de la Psicología. 4. Conocimiento y reflexión sobre las consecuencias de las toerías psicológicas en relación a la desigualdad de género i las diferentes formas de sexismo en la sociedad. 5. Relacionar los diferentes enfoques y tradiciones psicológicas, sus similitudes y diferencias, que aparecen en el recorrido histórico de la psicología. 6. Describir las diferentes propuestas de la psicología aplicada y profesional producidas dentro de la Historia 1 6. Describir las diferentes propuestas de la psicología aplicada y profesional producidas dentro de la Historia de la Psicología. 7. Identificar los diversos modelos epistemológicos de la ciencia y su aparición dentro del marco de la Historia de la Psicología. 8. Relacionar los diferentes métodos de investigación psicológica, sus funciones, características y limitaciones dentro del marco de desarrollo de la Historia de la Psicología.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [1485] ; Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.0 KB

Anglès
6 p, 110.8 KB

Castellà
7 p, 113.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-01, última modificación el 2023-09-19



   Favorit i Compartir