Gestió de recursos humans a les administracions públiques [104027]
Iglesias Lucia, Maria Mèrida
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Prevenció i Seguretat Integral
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)

Additional title: Human Resource Management in Public Administrations
Additional title: Gestión de recursos humanos en las administraciones públicas
Date: 2023-24
Abstract: L'Administració pública té un paper fonamental en tot el que té a veure amb la prevenció i seguretat, establint plans i mesures que permetin fer front de manera coordinada i eficaç a situacions de greu risc col·lectiu, per a garantir la integritat de les persones, mitjans materials , infraestructures i del medi ambient. També correspon a les Administracions Públiques protegir el lliure exercici dels drets i llibertats dels ciutadans, així com d'assegurar el compliment de les seves obligacions, garantir la seguretat pública i la pacífica convivència, en el marc de l'interès general. Alhora, l'Administració pública ha de vetllar per la seguretat de les infraestructures, els mitjans de transport i d'altre tipus que utilitza i posa a disposició dels ciutadans, així com de la seguretat i benestar dels seus empleats. Els empleats públics són els responsables de prevenir i actuar davant qualsevol amenaça per a la seguretat. Per tant, la seva efectivitat dependrà, no només dels mitjans amb què compten, sinó de les seves competències, organització i direcció. És per això que aquesta assignatura pretén donar a conèixer als alumnes el règim jurídic i les condicions de treball dels empleats públics de les administracions públiques, tractant els diferents instruments que configuren un sistema de gestió de recursos humans, segons la diferent tipologia de vinculació jurídica amb les administracions públiques, és a dir, funcionaris públics o contractats laborals. Es farà una aproximació a la relació professional de l'empleat públic, des dels sistemes de selecció, drets i deures, codi de conducta, condicions de treball, promoció professional i l'extinció de la relació. L'Estatut bàsic de l'empleat públic, des d'ara EBEP, és la norma vertebradora de totes aquestes temàtiques, 1 L'Estatut bàsic de l'empleat públic, des d'ara EBEP, és la norma vertebradora de totes aquestes temàtiques, sense perjudici d'altres normatives de caràcter específic. La direcció d'equips, lideratge, i altres ítems relacionats amb la gestió dels empleats públics, posaran de manifest la importància de la nova figura del "Directiu Públic Professional" regulada per primera vegada en l'article 13 de l'EBEP. Els principals objectius de l'assignatura són: Conèixer els diferents àmbits i possibilitats de treball que ofereixen les Administracions Públiques (AAPP) La tipologia de personal al servei de les administracions públiques. Saber com es poden dimensionar i organitzar les plantilles de personal. Sistemes de selecció a les AAPP, els procediments i requisits. Aproximació a les possibilitats de carrera professional a l'Administració pública Sistemes d'avaluació de l'acompliment dels empleats públics Identificar les competències professionals aplicades a les AAPP. Règim jurídic de les condicions de treball dels empleats públics La direcció pública professional.
Abstract: The Public Administration has a fundamental role in everything that has to do with prevention and safety, establishing plans and measures that allow facing in a coordinated and effective way situations of serious collective risk, to guarantee the integrity of the people, material means , infrastructure and the environment. It is also up to the Public Administrations to protect the free exercise of the rights and freedoms of citizens, as well as to ensure compliance with their obligations, guarantee public safety and peaceful coexistence, within the framework of the general interest. At the same time, the Public Administration must ensure the safety of the infrastructures, means of transport and other means that it uses and makes available to citizens, as well as the safety and welfare of its employees. Public employees are responsible for preventing and acting on any threat to safety. Therefore, their effectiveness will depend, not only on the means they have, but on their competencies, organization and direction. That is why this subject aims to make known to students the legal regime and working conditions of public employees of Public Administrations, dealing with the different instruments that make up a human resources management system, according to the different type of link legal relationship with public administrations, that is, public officials or employees hired. An approximation will be made to the professional relationship of the public employee, from the selection systems, rights and duties, code of conduct, working conditions, professional promotion and the extinction of the relationship. 1 The basic Statute of the public employee, from now on EBEP, is the basic norm of all these issues, without prejudice to other regulations of a specific nature. The management of teams, leadership, and other items related to the management of public employees, will highlight the importance of the new figure of the "Professional Public Manager" regulated forthe first time in article 13 of the EBEP. The main objects of the subject are: - Know the different areas and possibilities of work offered by Public Administrations (AAPP) - The typology of personnel at the service of Public Administrations. - Know how staff templates can be dimensioned and organized. - Systems of selection to the AAPP, the procedures and requirements. - Approximation to the possibilities of professional career in the AAPP - Systems for evaluating the performance of public employees - Identify the professional competences applied to the AAPP. - Legal status of working conditions of public employees - The professional public direction.
Abstract: La Administración Pública tiene un papel fundamental en todo lo que tiene que ver con la prevención y seguridad, estableciendo planes y medidas que permitan hacer frente de manera coordinada y eficaz a situaciones de grave riesgo colectivo, para garantizar la integridad de las personas, medios materiales, infraestructuras y del medio ambiente. También corresponde a las Administraciones Públicas proteger el libre ejercicio de los derechos y libertades de los ciudadanos, así como de asegurar el cumplimiento de sus obligaciones, garantizar la seguridad pública y la pacífica convivencia, en el marco del interés general. Al mismo tiempo, la Administración Pública debe velar por la seguridad de las infraestructuras, los medios de transporte y de otro tipo que utiliza y pone a disposición de los ciudadanos, así como de la seguridad y bienestar de sus empleados. Los empleados públicos son los responsables de prevenir y actuar ante cualquier amenaza para la seguridad. Por lo tanto, su efectividad dependerá, no sólo de los medios con que cuenten, sino de sus competencias, organización y dirección. Es por ello que esta asignatura pretende dar a conocer a los alumnos el régimen jurídico y las condiciones de trabajo de los empleados públicos de las Administraciones Públicas, tratando los diferentes instrumentos que configuran un sistema de gestión de recursos humanos, según la diferente tipología de vinculación jurídica con las Administraciones públicas, esto es, funcionarios públicos o contratados laborales. 1 Se hará una aproximación a la relación profesional del empleado público, desde los sistemas de selección, derechos y deberes, código de conducta, condiciones de trabajo, promoción profesional y la extinción de la relación. El Estatuto básico del empleado público, desde ahora EBEP, es la norma vertebradora de todas estas temáticas, sin perjuicio de otras normativas de carácter específico. La dirección de equipos, liderazgo, y otros ítems relacionados con la gestión de los empleados públicos, pondrán de manifiesto la importancia de la nueva figura del "Directivo Público Profesional" regulada por primera vez en el artículo 13 del EBEP. Los principales objetivos de la asignatura son: * Conocer los diferentes ámbitos y posibilidades de trabajo que ofrecen las Administraciones Públicas (AAPP) * La tipología de personal al servicio de las Administraciones Públicas. * Saber cómo se pueden dimensionar y organizar las plantillas de personal. * Sistemas de selección a las AAPP, los procedimientos y requisitos. * Aproximación a las posibilidades de carrera profesional en las AAPP * Sistemas de evaluación del desempeño de los empleados públicos * Identificar las competencias profesionales aplicadas a las AAPP. * Régimen jurídico de las condiciones de trabajo de los empleados públicos * La dirección pública profesional.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, anglès, castellà
Studies: Prevenció i Seguretat Integral [2502501]
Study plan: Grau en Prevenció i Seguretat Integral (modalitat no presencial) [1279] ; Grau en Prevenció i Seguretat Integral [1438]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.8 KB

Anglès
6 p, 108.7 KB

Castellà
6 p, 110.0 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2023-07-14, last modified 2024-02-10



   Favorit i Compartir