Visual metaphors and metonymies in pre-service teachers' reflections : Beliefs and experiences in the learning and teaching of writing
Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Pujolà, Joan Tomàs (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària)
Data: |
2023 |
Resum: |
This study focuses on visual metaphors and metonymies in a Catalan teacher education context and analyses how 143 pre-service teachers use them when reflecting on the learning and teaching of writing in a blog post. The results of a thematic analysis show that pre-service teachers use visual metonymies and metaphors to help them think metacognitively about their learning experiences and become aware of their own beliefs. Visual metonymies are more frequent and are used as decorative illustrations in relation to the reflective text. In contrast, visual metaphors are less frequent but allow for deeper conceptualisation of pre-service teachers' beliefs. |
Nota: |
Altres ajuts: acords transformatius de la UAB |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Visual metaphor ;
Visual metonymy ;
Teacher education ;
Metacognitive reflection ;
Teacher beliefs ;
Teaching of writing |
Publicat a: |
Teaching and Teacher Education, Vol. 122 (february 2023) , p. 103971, ISSN 1879-2480 |
DOI: 10.1016/j.tate.2022.103971
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2023-10-03, darrera modificació el 2024-05-18