Obtenció de nanoplàstics fidels a la realitat marcats amb metalls a partir d'ampolles de llet
Villacorta, Aliro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia)

Additional title: Obtención de nanoplásticos fieles a la realidad marcados con metales a partir de botellas de leche
Additional title: Obtaining true-to-life metal-marked nanoplastics from milk bottles
Date: 2023
Abstract: La contaminació per residus plàstics constitueix un greu problema ambiental que s'incrementarà en els pròxims anys, però es desconeix fins a quin punt pot suposar un risc per a la salut. El Grup de Mutagènesi de la UAB ha obtingut i caracteritzat per primer cop microplàstics i nanoplàstics marcats amb metalls a partir d'ampolles de llet, més representatius de les mostres contaminants reals presents a l'ambient.
Abstract: La contaminación por residuos plásticos constituye un grave problema ambiental que se va a incrementar en los próximos años, pero se desconoce hasta qué punto puede suponer un riesgo para la salud. El Grupo de Mutagénesis de la UAB ha obtenido y caracterizado por primera vez microplásticos y nanoplásticos marcados con metales a partir de botellas de leche, más representativos de las muestras contaminantes reales presentes en el ambiente.
Abstract: Contamination by plastic waste is a serious environmental problem that will increase in the coming years, but the extent to which it may pose a health risk is unknown. The UAB Mutagenesis Group has, for the first time, obtained and characterised microplastics and metal-labelled nanoplastics from milk bottles, which are more representative of real samples of contaminants present in the environment.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Desembre 2023, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
3 p, 981.6 KB

Español
3 p, 980.3 KB

Español
3 p, 970.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2023-12-21, last modified 2024-05-31



   Favorit i Compartir