Google Scholar: cites
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: "He après moltes coses sobre altres barris" : estudiants de secundària com a etnògrafs del paisatge lingüístic
Títol variant: "He aprendido muchas cosas sobre otros barrios" : estudiantes de secundaria como etnógrafos del paisaje lingüístico
Títol variant: "J'ai appris beaucoup de choses sur d'autres quartiers" : les élèves du secondaire en tant qu'ethnographes du paysage linguistique
Data: 2024
Resum: Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. Utilizing their critical thinking skills, they engaged with collected data and produced news report in which reflected on their ethnographic LL projects. The project prompted students to critically examine cultural practices from their own perspectives (Roberts et al. , 2000). This project empowered the participants to actively contribute to the construction of their own knowledge, rather than being passive observers. It also provided insights into the students' perspectives on the LL-based project. The findings indicate that LL-based tasks can serve as a powerful tool to enhance students' awareness of their surroundings' linguistic diversity and, if effectively utilized, can cultivate their critical and higher-order thinking skills.
Resum: El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. Utilitzant les seves habilitats de pensament crític, van interactuar amb les dades recopilades i van elaborar informes que reflexionaven sobre els seus projectes. El projecte va animar els estudiants a examinar críticament les pràctiques culturals des de les seves perspectives (Roberts et al. , 2000). Aquest projecte va capacitar els participants per contribuir activament a la construcció del seu coneixement, allunyant-se de ser observadors passius. També va proporcionar idees sobre les perspectives dels estudiants respecte al projecte, demostrant que les tasques basades en el PL poden millorar la consciència lingüística ambiental i, si s'utilitzen amb eficàcia, poden desenvolupar les seves habilitats de pensament crític i d'ordre superior.
Resum: El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. Aplicando habilidades de pensamiento crítico, analizaron datos y produjeron informes reflexionando sobre sus proyectos. El proyecto impulsó a los estudiantes a examinar de manera crítica las prácticas culturales desde sus propias perspectivas (Roberts et al. , 2000). Este proyecto capacitó a los participantes para contribuir activamente a la construcción de su propio conocimiento, en lugar de ser observadores pasivos. También ofreció percepciones sobre las perspectivas de los estudiantes respecto al proyecto basado en el PL. Los resultados indican que las tareas basadas en el PL pueden ser una herramienta poderosa para ampliar la conciencia lingüística y, si se utiliza de manera efectiva, de pensamiento crítico y de orden superior.
Resum: Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). Dans cette étude, les lycéens ont exploré le PL dans leur quartier. Appliquant des compétences de pensée critique, ils ont analysé des données et rédigé des rapports réfléchissant sur leurs projets. Le projet a encouragé les étudiants à examiner de manière critique les pratiques culturelles depuis leur propre perspective (Roberts et al. , 2000). Il a habilité les participants à contribuer activement à la construction de leur savoir, plutôt que d'être de simples observateurs passifs, offrant également des perspectives sur le projet basé sur le PL du point de vue des étudiants. Les résultats indiquent que les tâches basées sur le PL peuvent être un outil puissant pour élargir la conscience linguistique et les compétences de pensée critique et de haut niveau.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Linguistic landscape ; Students as ethnographers ; Critical thinking skills ; Higher order thinking skills ; Students' perspective ; Paisatge lingüístic ; Estudiants com a etnògrafs ; Pensament crític ; Habilitats de pensament d'ordre superior ; Perspectiva dels estudiants ; Paisaje lingüístico ; Estudiantes como etnógrafos ; Habilidades de pensamiento crítico ; Habilidades de pensamiento de orden superior ; Perspectiva de los estudiantes ; Paysage linguistique ; Etudiants en tant qu'ethnographes ; Compétences de pensée critique ; Compétences de pensée de haut niveau ; Perspective des étudiants
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v17-n1-kruszynska1
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1265


20 p, 931.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2024-03-27, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir